3612
Sök

Saab 9-5 2.0t -00 motorvärmare/kupevärmare

3 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Hej,
jag har en Saab 9-5 sedan årsmodell 2000
misstänker nu att motorvärmarn inte fungerar. Dels blir inte blocket/motorn varm och kupeuttaget fungerar inte även fast sladden är ikopplad.

misstänker kanske att nån sladd har hoppat ut i förgreningen eller kanske att någon säkring har gått?
vad tror ni felet kan bero på?

ps finns det någon mekaniker i luleå området som har lust o kika på vad problemet är? tror inte att det tar lång tid eftersom att det bör vara lättåtgärdat.
mvh studentkevin

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
11 januari 2016
Fel forum!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
15 januari 2016
Vettemannen skrev:
Fel forum!!!

/Benny

SAAB-folk skall då ha träffar för precis allt. wink

Har du inte hört om den norrländska motorvärmarträffen?
Inträffar var år vecka 7, då samlas alla intresserade SAAB-ägare med motorvärmare på fredagskvällen och tar in på ishotellet med avstängda motorer senast kl 21:15.
Dagen därpå får alla koppla in sig på elnätet prick kl 11:58, dvs när solen går upp, och sedan kör dom motorvärmardragrace, först till 4.02 grader kylarvätska uppmätt i nedre kylarslangen vinner.

För dom med bränslevärmare finns det två klasser, bensin och diesel. Etanolbilarna lämnas utanför då dom ändå inte klarar att köras i norrländsk kyla till träffen. wink Med den skillnaden att då mäts temperaturen i kupén, gradantal kommer jag inte ihåg då det numera är en tämligen liten klass då 50% av dom tävlande antingen inte går igång pga tömt batteri eller får en storbrand under instrumentbrädan.
Senast redigerat av Evildan (15 januari 2016)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
15 januari 2016
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Fel forum!!!

/Benny

SAAB-folk skall då ha träffar för precis allt. wink

Har du inte hört om den norrländska motorvärmarträffen?
Inträffar var år vecka 7, då samlas alla intresserade SAAB-ägare med motorvärmare på fredagskvällen och tar in på ishotellet med avstängda motorer senast kl 21:15.
Dagen därpå får alla koppla in sig på elnätet prick kl 11:58, dvs när solen går upp, och sedan kör dom motorvärmardragrace, först till 4.02 grader kylarvätska uppmätt i nedre kylarslangen vinner.

För dom med bränslevärmare finns det två klasser, bensin och diesel. Etanolbilarna lämnas utanför då dom ändå inte klarar att köras i norrländsk kyla till träffen. wink Med den skillnaden att då mäts temperaturen i kupén, gradantal kommer jag inte ihåg då det numera är en tämligen liten klass då 50% av dom tävlande antingen inte går igång pga tömt batteri eller får en storbrand under instrumentbrädan.

Haha!! lol Kvällens skratt!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

272 Inlägg
15 januari 2016
Suck... Fel forum - ja, på fler än ett sätt verkar det som. Jag rekommenderar dig att posta på http://forum.saabturboclub.com/forum
Räkna med mer hjälpsamma och intelligenta svar där.

Synd att jag inte sett din post när jag körde upp till Luleå en vända förra helgen, då hade jag gärna försökt hjälpa dig.

Sök