Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.
Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.
Ja, absolut ska man inte lägga någon energi på att laga ett bränsleläckage.
Byt lmm och ersätt sportluftfiltret med original. Det sitter tunna trådar i lmm som går sönder till följd av stora partiklar som sportluftfilter släpper igenom. Har du kört utan luftfilter så är den garanterat kass.
Ja, absolut ska man inte lägga någon energi på att laga ett bränsleläckage.
Fast nu svarade ju jag på varför bilen inte går som den ska. TS vet redan att han bör åtgärda läckaget. Sitt inte och snäs åt hjälpsamma medlemmar när du själv inte bidrar med ett dyft till tråden.
Kolla felkoderna! Googla så hittar du hur man gör det, finns en bra tråd här på garaget bland annat.
Går den bra tills den börjar bli varm?
Ett snabbtest man kan göra, om bilen går bra tills den börjar bli varm, är att testa koppla ur kallstartsspridaren då den börjar gå dåligt,- den sitter på undersidan av insuget. Är bara att ta lös kontakten till den. Går den bättre då skulle jag tippa på att tempgivaren till sprutet behöver bytas, det är ett ganska vanligt fel på dessa bilar. Givaren kan lura sprutet att tro att motorn är kallare än den är --> motorn går fett.
Men kolla felkoderna, allt blir mycket lättare då och det tar max 5 min!
Prova koppla loss lambdasonden, inte helt ovanligt att den är boven vid dessa symptom då motorstyrningen endast använder lambdaregleringen under 3500rpm.
Hej! Det är inte så att du har två bränslepumpar i din 745:a, en i tanken och en under bilen , under förarstolen)? (som på en 87:a). Om det luktar bensin så ta reda på var det läcker ...sen kan du ägna dig åt andra fel!