3803
Sök

Photoshop. Hjälp mig att välja

Kettunen
25 juni 2007
Trådstartare
Jag tänkt lära mig Photoshop. Göra om bilar osv. Vilken ska jag ha då????
Mvh// Kari

Miklen
25 juni 2007
Trådstartare
EH va ? Vilken vad ? finns bara ett photoshop tongue annars kan du ju dra ner GIMP..finns gratis till både linux,windows m.m. Är minst lika bra har ja hört..dock aldrig testat

17 Inlägg
25 juni 2007
CS2 funkar prima, vet ej hur CS3 är för jag har ej testat det.

Illustratör
826 Inlägg
25 juni 2007
Jag antar att du undrar vilken version du ska ha? Isf, kör nyare än -00 då du har mer nödvändiga och mer lättanvända verktyg. Sen är det nästan en fördel att ha det på engelska då de flesta tutorials (övningar) är just på engelska och det blir genast lättare att navigera i menyerna. smile   Hela programmet kan förövrigt gå under namnet "Adobe photoshop cs2" utifall det nu var det du menade kanske, ja vet inte. tongue Men cs2 är skönt o relativt lätt att lära sig.

Tänker...

Miklen
25 juni 2007
Trådstartare
CS3 funkar prima nu.. betan funkade väl lite sådär smile men nu e d fina fisken smile

1 644 Inlägg
25 juni 2007
jag har använt ganska många versioner och den jag skulle rekomendera är precis som "Fallan"   säger : Photoshop CS2

DFFL
9 020 Inlägg
25 juni 2007
CS2 har jag och tänker inte ändra.
Blir ju galen på alla nya funktioner som släpps med varje version.
Hinner inte ens lära sig 10% av originalet förräns nästa version är ute.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 627 Inlägg
25 juni 2007
Jag använder mig utav Element 5.0 .. räcker gott och väl för mina krav smile

Tkr inte om upplägget i CS2, det är bara krångligt hmm

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
25 juni 2007
Handlar nog bara om vilket man lär sig först tongue
Jag fattar nämligen inget när jag använder elements tongue

ToXtreme skrev:
Jag använder mig utav Element 5.0 .. räcker gott och väl för mina krav smile

Tkr inte om upplägget i CS2, det är bara krångligt hmm

3 627 Inlägg
25 juni 2007
Jo men Elements har jag lärt mig själv att använda, och CS2 har jag Gymnasieutbildning i tongue

Så jag kan båda programmen, och kan därför dra en parallell mellan de olika programmen och därmed säga att Elements är lättare, CS2 är lite mer avancerat än vad Elements är, men Elements räcker gott och väl smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Kettunen
25 juni 2007
Trådstartare
Jag fixat Photoshop 7.0 nu o verkar rätt bra. Håller på o lär mig för fullt nu smile

Illustratör
826 Inlägg
25 juni 2007
Kettunen skrev:
Jag fixat Photoshop 7.0 nu o verkar rätt bra. Håller på o lär mig för fullt nu smile

Något som underlättar oerhört är att lära sig snabbkomandon, vilka knappar man håller in i samband med något. Du spar tid om jag säger så och du "lessnar" inte lika fort.. tongue

Tänker...

Sök