3247
Sök

Köpråd: Nissan 200sx

1 703 Inlägg
26 juni 2007
#21
Börja med ett oljekyl, rejälare soppapump (bosch el. walbro) avgassystem med grövre downpipe, öppet filter med avskärmning, steg2chip, samt kallare stift. Sen har du en billig och lattjo bil som tål att användas, och bör ha runt 200 - 210kusar.


1 741 Inlägg
26 juni 2007
#22
grövre soppapump är överdrivet. byt om den du får börjar bli kass.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

preem pump
836 Inlägg
26 juni 2007
#23
en bra grej att kolla är om oljelampan lyser ett par tre sekunder innan den släcks när bilen e kall
även om det inte är vevlagerras redan så kommer det bli det snart om så e fallet

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

westaroze.se
272 Inlägg
27 juni 2007
#24
läste jag fel eller skaffade någong 310hk i motorn för 35 tusen tongue? WTF:.

va betala jag för närmare 400hk hmhm. 8tusen?


Rörpulare
1 453 Inlägg
27 juni 2007
#25
Griffin200sx skrev:
läste jag fel eller skaffade någong 310hk i motorn för 35 tusen tongue? WTF:.

va betala jag för närmare 400hk hmhm. 8tusen?

Påstår du att du fixade 400hk i en nissan 200sx s13 för 8papp? roll

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

19 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
#26
Griffin200sx skrev:
läste jag fel eller skaffade någong 310hk i motorn för 35 tusen tongue? WTF:.

va betala jag för närmare 400hk hmhm. 8tusen?

Köpte du sakerna på Lidl lr? yikes
så billigt kan man väl inte komma undan? tongue smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
27 juni 2007
#27
Inte en chans om du inte snott eller fått skiten princip smile 8 papp e inte äns en spritt ny garret t28bb inkl frakt.. den kostar 8500:- wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 072 Inlägg
27 juni 2007
#28
tecman skrev:
grövre soppapump är överdrivet. byt om den du får börjar bli kass.

Pump är absolut viktigaste delen och oljekyl. Att köra orginal på de flesta japanska bilar är inte bra då de har lite marginal. 1500:- för en walbro och inga brända kolvar.
Men det är som sagt upp till var och en. Setrab har dessutom färdigt kitt till s13 på "Trendab.se"


19 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
#29
Jag läste på www.200sx.nu (startsida/projekt/tuning&styling/Trimning av 200SX S13)
i vilken ordning dom tycker att man ska byta ut delarna vid trimning av bilen, någon som har gjort det kanske kan styrka att detta är en bra väg? smile

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
27 juni 2007
#30
ChristofferOhberg skrev:
Jag läste på www.200sx.nu (startsida/projekt/tuning&styling/Trimning av 200SX S13)
i vilken ordning dom tycker att man ska byta ut delarna vid trimning av bilen, någon som har gjort det kanske kan styrka att detta är en bra väg? smile

Nja vet inte om det är en så bra väg att gå, skulle t.ex inte öka laddtryck innan man bytt avgassystem och monterat chipp.
Ökat laddtryck med orginalavgassystemets mottryck är inte så bra då man plågar turbon i onödan och man riskerar att bilen får för lite soppa utan chipp vilket kan resultera i motorras.
Senast redigerat av NIzmO (27 juni 2007)

- Time Attack -

1 741 Inlägg
28 juni 2007
#31
sik skrev:
tecman skrev:
grövre soppapump är överdrivet. byt om den du får börjar bli kass.

Pump är absolut viktigaste delen och oljekyl. Att köra orginal på de flesta japanska bilar är inte bra då de har lite marginal. 1500:- för en walbro och inga brända kolvar.
Men det är som sagt upp till var och en. Setrab har dessutom färdigt kitt till s13 på "Trendab.se"

ok då är min och polarens bil väldigt annorlunda då... polaren körde med 444cc spridare och orginalpumpen klarade flöda tillräckligt.  bra soppatryck och bra lamdavärde.

och samma för mig med mina mods. men jag kan ju bara haft fantasktiskt tur att den är i bra skick efter 20 k mil.


back to topic.....

laddtrycket ökas själv när du byter ic, avgas, öppet filer osv. jag har inte ställt upp mit nåt och hamnade på 1-1.1 bar och mer orkar inte orginal snurran + att den bara pumpar varm luft = sämre drag än med lägre tryck.

men oljekylare skulle jag klassa som väldigt nödvändigt om du gillar att gasa.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.


Sök