Ja text är verkligen inte det lättaste sättet att uttrycka och bli förstådd/tolkad rätt.
Men du ber om lite tips så detta är hur jag hade gjort det och i vilken ordning.
1
För att göra uppdateringar etc få lite hjälp på vägen så kommer väldigt få att uppskatta massa nya formtrådar. starta en projekttråd och så be folk här gå in och följa så får de uppdateringar när du lagt upp nåt. Där kan du ju be om åsikter, blanda bilder med text så folk orkar följa.
Har själv bara gjort ett projekt här, mest för att jag gav mig fan på att för en gångs skull dokumentera vad jag sysslade med, men välkommen in att kolla framstegen med min gamla brittiska klassiker.
Kvällen eller morgondagens uppdatering kommer att handla om gårdagens lack av lite småsaker, lacka var aldrig för sugen på att lacka och glöm inte tvätta dina delar innan du börjar skulle det kunna heta..... silikonföroreningar... jadå kan visa ett skolexempel på det.
2
Gör en plan, viktigare än man kan tro.
Vad är viktigt för dig?
Vilka problem känner du till?
Spalta upp dina problem, vad kan du klara själv och vad behöver du hjälp med?
Vilka delar måste du vara rädd om och vad går att få tag i nytt till rimligt pris?
Ska du kunna köra under renovering?
Snygg eller bra (det ena utesluter ju inte det andra men ordningen är viktig)?
Försök uppskatta lite kostnader också, dessa kan du sedan dubbla för att komma nära sanningen
3
Börja jobba!
Att sitta och titta på och fundera på vad man ska göra är skönt och tillfredsställande, att göra jobbet och skita ner sig är sådär kul. Men gött när dagen är över.
Ja det var väl det hela
I ditt fall skulle jag säga att tiden verkar vara det du har gott om.
Hade börjat direkt som imorgon efter frukost alltså, plats eller inte.
Skulle börja med att plocka ur innertaket (vilket inte verkar vara så lätt att få tag i ett nytt) setill att ha plats under sängen eller i förrådet, men gör i ordning det innan du ställer undan (så det inte är fuktigt eller så)
Sedan golvmattor
Du kan ju fortfarande köra bilen såhär, låt oss kalla det lite mer rallystukat bara.
Detta är bra jobb att pilla med innan det blir för mycket regn och kallt. Att skrapa skumgummi ur taket är inte ett inomhusjobb även om man såklart slänger det mesta på rätt ställe....
Då har du en halvrå bil utan att ha lagt ner en spänn och kan göra en utvärdering av vad du har att jobba med och eventuella problem hejdas lite får man hoppas.
Det finns säkert någon som låter dig låna svetsen och har lite spillplåt en stund. Ibland är det skönt att vara själv i garaget men oftast hade sällskap varit att föredra.
Dessutom med tanke på hur det låter i många av trådarna här så finns det gott om experter som mer än gärna vill visa vad de går för speciellt när det gäller svetsning så det är väl upp till bevis för det gänget
oklar om det blev mer frågor än svar nu, men sitter i skypemöte så hade lite tid över...