3830
Sök

Eldar säkringar!

Driving Nissan 200sx s13
137 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Hej!
jag kopplade in mitt ljud i min andra bil som ja köpte för nån vecka sen, allting funkade några dagar men sen brann båda säkringarna i steget upp. Jag köpte nya men dom brann i handen på mej! vad kan det vara för fel? sönderskavd strömkabel till steget kanske?

tacksam för svar.

Mvh Peter

Drive It Like You Stole It

Bessewisser
556 Inlägg
9 juli 2007
Jadu om dom brinner i handen på dig så vet jag inte vad det kan vara tongue

Men skavd kabel är det då inte för då ska säkringen som du monterat vid batteriet brinna upp... för alla med någon form av intelligens även om dom bara har samma iq som en död fiskmås vet att man ska ha en säkring på pluskabeln så jag hoppas du itne missat det

//SkyNard

How low

Driving Nissan 200sx s13
137 Inlägg
9 juli 2007
Trådstartare
SkyNard skrev:
Jadu om dom brinner i handen på dig så vet jag inte vad det kan vara tongue

Men skavd kabel är det då inte för då ska säkringen som du monterat vid batteriet brinna upp... för alla med någon form av intelligens även om dom bara har samma iq som en död fiskmås vet att man ska ha en säkring på pluskabeln så jag hoppas du itne missat det

//SkyNard

ja men det är klart som fan att ja har en säkring på pluskabeln! smile

Drive It Like You Stole It

10 287 Inlägg
9 juli 2007
Om stegets säkringar brinner så ligger felet efter dessa säkringar, dvs i steget. Och om säkringarna "brinner i handen" direkt du sätter in dom så är det tokkortis och då är mitt svar att om detta sker fastän din headunit är avslagen - då är steget trasigt.

(Och nej - det är inte dålig jord - då får man liksom inte tokkortis. Däremot kan teoretiskt sett en tidigare glappande jordförbindelse ha orsakat det ursprungliga felet. Därför skall man ALLTID dubbel och trippelkolla jordanslutningarna i alla fall innan man byter steg).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök