Har ju en gammal Caddy. 2018. Skåpmodellen dessutom med allt vad det innebär i dålig justering för stolarna fram... En kollega har en MAXI. Den går som tåget. Dieselvärmaren är go. Använder varje dag nu. Ett tryck på fjärren och LED lyser stadigt grönt i 2-3 sekunder, då har bilen bekräftat att värmaren har startat. Start innan in i duschen, då har den gått ca 30 minuter när jag kommer ut. Tokvarmt i bilen. Även säten varma om man ser till att rikta värmen en smula mot fötter. Rutan är isfri ändå. Ett slag med torkarna bara så är det bara att lägga in "D" och åka. Grannarna kan stå och skrapa sina bilar.
Förbrukning ligger på 0,54 L/Mil i nuläget. Inkluderar dieselvärmare. Ingår även "hög hastighet" på motorvägen hem varje dag. Stolsvärmen är iaf på min mycket effektiv. Högsta läget klarar man inte av mer än 5-8 minuter innan det börjar lukta griljerad skinka.
Sen är min gamla 2.0TDi dödförklarad av verkstad (9200 mil) då det finns metallspån i bränslesystemet. Jag får väl en ID Buzz istället. Usch!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!