Secondary cat delete vs besiktning

gigo980
måndag 12:30 · 1 Inlägg

Hej,
Har på mina egna fritid lekt runt lite med avgassystemet på min camaro v6 2020 för o see vad som låter bäst o det gör ju då självklart den utan secondary cats. Frågan är vad hade de på besiktningen sagt om detta? Vet att the primaries sköter det mesta när de är varma och att jag nog hade klarat mig om de bara kollar med obd-II scannern men hur hade det gått på ”sniffer test” eller visual inspection? Brukar de ens göra såna här i sverige?

Oreggad Ruter Knekt
måndag 13:13 · 703 Inlägg

Helbilsgodkänt = no. Kör du in lagligt så åker du ut lagligt.

Sedan kan man träffa vem som helst där inne. Hade en gubbe förrförra gången jag besiktade som  gav en tvåa på originalmonterade bromsrörs montering, som för övrigt var hel och korrekt för modellen Påtagligt bristfällig fastsättning. Visade den för hans kollega och fick ett sympatiskt suck. Även rullat in riktiga vrak och fått igenom dem med lite "bra att veta" punkter.

Senast redigerat av Oreggad (måndag 13:17)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
viccoA
måndag 17:24 · 3 112 Inlägg

gigo980 skrev:
Hej,
Har på mina egna fritid lekt runt lite med avgassystemet på min camaro v6 2020 för o see vad som låter bäst o det gör ju då självklart den utan secondary cats. Frågan är vad hade de på besiktningen sagt om detta? Vet att the primaries sköter det mesta när de är varma och att jag nog hade klarat mig om de bara kollar med obd-II scannern men hur hade det gått på ”sniffer test” eller visual inspection? Brukar de ens göra såna här i sverige?

Man mäter avgasvärden med mätmaskin inte bara med scanner men den går säkert igenom ändå, syns det tydligt där du kapat av de bakre kattarna?
Lite av ett lotteri. Kör den riktigt varm innan du kör in i hallen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang