Felkod p0841 vw tsi ecofuel -10 automat

Kanfaninte
måndag 11:18 · 28 Inlägg

Hej!

Jag har fått följande felkod p0841 transmission fluid pressure sensor switch, på min bil nu .. köptes för 5 mån sedan..

Håller på letar omkring vilken jag behöver ha exakt.. men jag vet inte vad motsvarande heter på svenska ens än gång..

Bilen startar utan problem men så fort man lägger i d1 så händer liksom ingenting förutom att den hoppar till likt ett kärringstopp typ, provat backen o växla manuellt, ingenting verkar funka.

Kan nån bilkunnig hjälpa mig finna vad jag exakt behöver? Tänkte prova skruva själv har inte råd o lämna till verkstad för tillfället..

kombi Volkswagen Passat 1.4 tsi dsg  ecofuel

Kanfaninte
måndag 11:51 · 28 Inlägg

Kan nån hjälpa mig bekräfta om det är denna?

Sensor, bränsletryck BOSCH 0 281 002 942

jaka54
måndag 17:54 · 5 909 Inlägg

Har du sett detta?
https://www.troublecodes.net/pcodes/p0841/#background
Gå in på Skruvat.se , autodoc ellea Trodo och skriv in numret  påp delen och välj bilmärke så ser du om delen passar just din bil.

Senast redigerat av jaka54 (måndag 18:01)

Jesper328 Diagnostekniker
måndag 22:27 · 2 452 Inlägg

Nja, utgår ifrån att du har en sjuväxlad DQ200. (Inte helt 100 på det)
Denna har sin tryckgivare integrerad i styrenheten som sitter ihop med mekatronikenheten.

Först och främst bör du felsöka ordentligt och ta reda på om det är ett givarfel eller om du har dåligt tryck till följd av pump/ackumulator.
Visar det sig vara ett givarfel så är detta ingen givare man bara skruvar ur och skruvar i igen, utan det är en sån där rolig grej som sitter ihop med en kretsmatta… har jag för mig.

Bästa du kan göra för att hålla kostnaderna nere är som sagt att göra en ordentlig felsökning, och sedan skicka iväg TCU/mekenhet till t.ex AcTronics för rep.
Antingen det eller ge sig på det själv, kan krävas lite finlödning och en stadig hand.

Senast redigerat av Jesper328 (måndag 22:28)

Up the RA
Kanfaninte
för 18 timmar sedan · 28 Inlägg

Jesper328 skrev:
Nja, utgår ifrån att du har en sjuväxlad DQ200. (Inte helt 100 på det)
Denna har sin tryckgivare integrerad i styrenheten som sitter ihop med mekatronikenheten.

Först och främst bör du felsöka ordentligt och ta reda på om det är ett givarfel eller om du har dåligt tryck till följd av pump/ackumulator.
Visar det sig vara ett givarfel så är detta ingen givare man bara skruvar ur och skruvar i igen, utan det är en sån där rolig grej som sitter ihop med en kretsmatta… har jag för mig.

Bästa du kan göra för att hålla kostnaderna nere är som sagt att göra en ordentlig felsökning, och sedan skicka iväg TCU/mekenhet till t.ex AcTronics för rep.
Antingen det eller ge sig på det själv, kan krävas lite finlödning och en stadig hand.

Stämmer har den 7 vxl, men kan de vara så lätt som fylls på växellådsolja? Hört mig för o de flesta tilpaar på det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang