4782
Sök

GARAGET 20 ÅR

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 116 Inlägg
8 juli
#81
Det var lite knepigt i början för en gammal pensionärsgubbe som mig att navigera på sidan, jag var ju så väldigt van med tidigare upplägg men börjar vänja mig nu. Tänk att du lyckas att stå emot allt vad sociala medier heter. Jag gillar verkligen att navigera på garaget på PC.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

560 Inlägg
8 juli
#82
Fasen vad roligt att sidan har överlevt den stora forumdöden! Jättebra uppfräschning, sånt som gör att den kommer fortsätta leva vidare. Om inget uppdateras så blir sidan hopplöst utdaterad på några år och då dör den, sen kommer alltid folk säga "varför ändra nåt som fungerar" innan de vant sig.

Världens minsta detalj men ser på min profil att det står "Du har inte presenterat sig ännu". Sen tyckte jag personligen att det var lite kul att se vem som varit inne och tittat på ens profil.

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Forummoderator
17 773 Inlägg
8 juli
#83
I Senaste inlägg så blandas projekt och rena foruminlägg. Ställer mig tveksam till detta. Så var det inte förut som bekant.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 292 Inlägg
8 juli
#84
Håller nog med. Inte för att det stör mig så väldigt mycket, men det känns ju onödigt smile


Administratör
11 835 Inlägg
8 juli
Trådstartare
#85
Jag ska fixa det där med projekttrådarna inom kort.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 944 Inlägg
8 juli
#86
Måste tyvärr klaga igen!
Varför ska ni blanda inläggen!??? Tidigare var det så att först stod de senaste inläggen som handlade om folks frågor men...nu står både folks frågor om ditt och datt blandat med folks inlägg om renoverade bilar... Det var mycket bättre tidigare när de senste inläggen nbara handlade om folks frågor och inte om folks renovering av bilar.


Administratör
11 835 Inlägg
8 juli
Trådstartare
#87
jaka54 skrev:
Måste tyvärr klaga igen!
Varför ska ni blanda inläggen!??? Tidigare var det så att först stod de senaste inläggen som handlade om folks frågor men...nu står både folks frågor om ditt och datt blandat med folks inlägg om renoverade bilar... Det var mycket bättre tidigare när de senste inläggen nbara handlade om folks frågor och inte om folks renovering av bilar.
Läs ett inlägg över ditt smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

283 Inlägg
9 juli
#88
Grym uppdatering, mycket modernare!
Blir kul att se hur det ter sig när man uppdaterar projekttrådar och grejer.

Något jag noterade är att om jag klickar in mig på foruminlägg från startsidan eller i ett annat foruminlägg så hamnar jag alltid till sista inlägget och inte till första.
Är det tänkt så?
Hade gärna haft att klickar jag på "Senaste inlägget av Användare för X timmar sen" så kommer jag till senaste, men rubriken bör skicka mig till första inlägget.

Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!

Administratör
11 835 Inlägg
9 juli
Trådstartare
#89
iFerz skrev:
Grym uppdatering, mycket modernare!
Blir kul att se hur det ter sig när man uppdaterar projekttrådar och grejer.

Något jag noterade är att om jag klickar in mig på foruminlägg från startsidan eller i ett annat foruminlägg så hamnar jag alltid till sista inlägget och inte till första.
Är det tänkt så?
Hade gärna haft att klickar jag på "Senaste inlägget av Användare för X timmar sen" så kommer jag till senaste, men rubriken bör skicka mig till första inlägget.
Så borde det vara ja. Jag ordnar det inom kort.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 292 Inlägg
9 juli
#90
En annan sak som kanske inte är speciellt viktigt men ändock något som underlättar.
Det är att kunna citera delar av ett inlägg, t ex om man markerar en mening och trycker på citera, så är bara den meningen med i citatet.

så t ex om jag bara vill citera detta
chrizz skrev:
ja. Jag ordnar det inom kort.
så skulle det vara trevligt att bara kunna blåmarkera just den meningen och trycka på citera, istället för att behöva radera all annan text smile


85 Inlägg
9 juli
#91
Hej!
Jag har varit Medlem sen 2006 och är inne här nästan dagligen fortfarande, jättekul!

Men jag laddade upp nya bilder på min bil i iPad nu och förut kunde man sortera bilden först. De hittar jag inte nu?
Senast redigerat av m_pousette (10 juli )


Administratör
11 835 Inlägg
10 juli
Trådstartare
#92
m_pousette skrev:
Hej!
Jag har varit Medlem sen 2006 och är inne här nästan dagligen fortfarande, jättekul!

Men jag laddade upp nya bilder på min bil i iPad nu och förut kunde man sortera bilden först. De hittar jag inte nu?
Tryck och dra i bilden bara till en ny plats  håll inte ned för länge på paddan, då får du upp en meny bara istället tror jag. Så är det i Android iallafall

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

560 Inlägg
14 juli
#93
Jag ser att det tillkommit statistik över sin projekttråd, mycket skojigt! Fast det kanske funnits förut med, bara att jag missat det? Iallafall, kommer funktionen utvecklas där man kan filtrera över egna tidsperioder etc för det man vill se?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

* Voff voff *
10 343 Inlägg
14 juli
#94
En helt onödig funktion som jag ändå saknar är möjligheten att kunna klicka på "klockan", se alla trådar och därefter "ctrl-klicka" på dem och på så vis få upp alla man fått svar i som varsin flik. Säkert bara jag som gjort så, och går det inte att lösa så sörjer jag inte. Men får man önska så... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
17 773 Inlägg
14 juli
#95
Brådhis skrev:
En helt onödig funktion som jag ändå saknar är möjligheten att kunna klicka på "klockan", se alla trådar och därefter "ctrl-klicka" på dem och på så vis få upp alla man fått svar i som varsin flik. Säkert bara jag som gjort så, och går det inte att lösa så sörjer jag inte. Men får man önska så... wink
Men detta fungerar fint för mig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
10 343 Inlägg
14 juli
#96
Hybrid_ skrev:
Brådhis skrev:
En helt onödig funktion som jag ändå saknar är möjligheten att kunna klicka på "klockan", se alla trådar och därefter "ctrl-klicka" på dem och på så vis få upp alla man fått svar i som varsin flik. Säkert bara jag som gjort så, och går det inte att lösa så sörjer jag inte. Men får man önska så... wink
Men detta fungerar fint för mig.
Du har helt rätt, nu fungerar det ju. big_smile När jag provade precis efter uppdateringen så funkade det inte. Sedan har jag inte testat på ett tag och tänkte nu att jag skulle skriva om det... Så... Glöm mitt förra inlägg då bara! big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 116 Inlägg
16 juli
#97
Jag tycker att när man har tittat i en tråd och går tillbaks så ska rubriken inte vara fetmarkerad som jag upplever att den är nu. Vidare så tycker jag att när man har läst de intressanta trådarna ska det finnas en knapp för att markera de övriga
trådarna som lästa, har för mig att det var så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Ruter Knekt
714 Inlägg
16 juli
#98
Röstar för en glasögon-symbol som gör all text fet

Vettemannen skrev:
Jag tycker att när man har tittat i en tråd och går tillbaks så ska rubriken inte vara fetmarkerad som jag upplever att den är nu. Vidare så tycker jag att när man har läst de intressanta trådarna ska det finnas en knapp för att markera de övriga
trådarna som lästa, har för mig att det var så.

/Benny
Håller med om att fetmarkering

Kod:
[b][/b]

inte syns nämnvärt i typsnitt, slog mig just när jag skulle kolla nya inlägg i notifikationer, såg inget som var fetmarkerat.

Syns ju bra i text såhär förvisso.

Senast redigerat av Oreggad (16 juli )

Något sen på bollen

560 Inlägg
16 juli
#99
Är det bara jag som har problem att uppdatera signaturen? 'Spara'-knappen är gråmarkerad (218 tecken inklusive mellanrum, två rader) så borde inte vara den som felar. Spelar ingen roll om jag lägger till en titel eller ej. W10/ firefox.

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Forummoderator
26 218 Inlägg
16 juli
#100
Lillalilja skrev:
Är det bara jag som har problem att uppdatera signaturen? 'Spara'-knappen är gråmarkerad (218 tecken inklusive mellanrum, två rader) så borde inte vara den som felar. Spelar ingen roll om jag lägger till en titel eller ej. W10/ firefox.
Lustigt.
Var tvungen att prova ändra min egen och det funkade inte för mig heller.
Använder mig av Edge.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök