3016
Sök

Vad är det som hänger löst under bilen

3 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej,

Kan inte mycket om bilar likt min anhörig vars bil detta är. Det skramlade i bilen och nu såg min anhörig detta hänga löst. Metall uppger hon. Vad kan det vara?  Tacksam för hjälp.https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250298/250298-a28f7503adbb4cfc3ff574937504d858.jpg
Senast redigerat av Sandra8484 (för 6 timmar sedan)

Trucker
1 408 Inlägg
för 6 timmar sedan
#2
nästan omöjligt att svara på utan en bild...

meeeen det kan vara plasten under motorn/fronten, eller någon plåt till avgassystem eller kanske ett stag som gått av och hänger ner..
du får be denne att titta undertill/ta en bild, eller besöka en GDS hall och få upp bilen i luften, alternativt besöka en lokal verkstad som
kanske kan ta sig en titt smile

edit :

då bild dök upp medans jag skrev så

det där ser ut som en sköld till ljuddämpare/avgassystem...
borde nog gå att få tillbaka den, om fästena inte helt gått sönder smile
Senast redigerat av zleepy (för 6 timmar sedan)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

3 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
#3
zleepy skrev:
nästan omöjligt att svara på utan en bild...

meeeen det kan vara plasten under motorn/fronten, eller någon plåt till avgassystem eller kanske ett stag som gått av och hänger ner..
du får be denne att titta undertill/ta en bild, eller besöka en GDS hall och få upp bilen i luften, alternativt besöka en lokal verkstad som
kanske kan ta sig en titt smile

Hann inte få upp bilden så snabbt, men nu finns den där smile

5 673 Inlägg
för 5 timmar sedan
#4
Det där är en värmesköld.
Syns att skölden har gått sönder runt fästhålen.


Fri fart för ett fritt folk!
14 058 Inlägg
för 5 timmar sedan
#5
i regel fungerar det bra att bara slita bort den..  framför allt nu under vintern.   man kan åtgärda det där senare utan dåligt samvete.. så dra bort värmeskyddet och åtgärda innan sommarn så är det totalt riskfritt och man slipper skramlet.. 

Jag personligen brukar bara riva bort skiten och aldrig åtgärda det.

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
#6
Tusen tack för svar! Min anhörig åker in till verkstan imorgon och var orolig för att köra milen men antar att den inte lossnar av sig själv så snart. Läser också att den inte behöver ersättas förrän till/innan sommaren eller inte alls, men antar att det inte är någon stor kostnad?

6 049 Inlägg
för 4 timmar sedan
#7
Det är knappast någon jättedyr reparation. Själv hade jag satt tillbaka den gamla värmeskyddsplåten igen med stora brickor som täcker hålen, men en verkstad vill säkert sätta dit en ny och den kostar nog inte många hundralappar ändå


Sök