3163
Sök

OkQ8 prisar ut sina billyftar för att kunna lägga ned dem pga låg efterfrågan!

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Jag är medlem i QkQ8, där den främsta anledningen är att de har erbjudit hyra av personbilslyftar i gör det själv hallarna, innebärandes att man har en möjlighet att hålla nere kostnaderna på ens bil gällande service och reparationer till en relativt låg kostnad jmf med att lämna in den på en verkstad.

Detta kostade tills i våras 60 kr i startavgift samt ca 3 kr/minut.

Därefter har de chockhöjt startavgiften till ca 219 kr för medlemmar, och 221 kr för andra.

Jag frågade en anställd på stadens ena station varför de gjort detta, samt att jag sa att det inte känns okej att göra så.
Denne höll med att det inte kändes okej, men gav inte svar på varför detta skett.

Jag ställde ånyo dessa frågor till en annan anställd vid stadens andra station, och fick svaret att OkQ8 gjort detta av bl.a. försäkringsskäl, samt att de inte längre vill erbjuda denna service till kunderna.

Kort sagt så innebär prishöjningen att de får en kraftigt sänkt efterfrågan från kunder att hyra personbilslyftarna, så att de iom detta kan motivera en nedläggelse av dem.

Jag har på Fb ställt ett öppet brev till dem, där jag ifrågasätter deras beslut, vilket jag anser inte har skett utifrån en medlemsnytta, samt att det förmodligen är så att de som beslutat detta, själva inte använder dessa lyftar alls eller i en mycket låg grad.

Jag har efterfrågat information om varför man tagit detta beslut, samt av vilken anledning, då det innebär en markant försämring av medlemsnyttan.

Jag har istället föreslagit att de bör ha en markant skillnad på kostnaden för medlemmar visavi icke medlemmar, samt att man kan begränsa tiden till ex 3 timmars hyrande.

Tyvärr så verkar de inte intresserade av att ?samtala? i denna viktiga fråga, då de inte återkommit på min begäran.

För min egen del, så kommer det i så fall innebära att jag säger upp mitt medlemsskap, samt att jag genom detta inlägg uppmanar andra intressenter att höra av sig om de är av samma åsikt som jag.

Mvh
Tomas


Sök