3195
Sök

Dräger 7000 alkolås. Plocka ur datorboxen till handenheten. Hur gör man ?

15 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
#1
Jag har en Dräger 7000 alkolås instalerad i en VW Up! och vill ta bort den. Jag lät en instalationsfirma av-aktivera den och jag har själva handenheten borttagen.
Med andra ord så används den inte utan bilen funkar nu utan alkolåset. Så detta handlar om att jag vill få ut datorboxen också till Drägern. De ville ha hutlöst mkt för att avinstallera hela fysiska boxen. Därför lät jag dem bara avaktivera funktionen så att säga. Den är inte med i register på Transportstyrelsen längre.
Men själva boxen som är kopplad till bilens elektroniksystem sitter kvar. Jag vill ha bort den också för att sälja hela rubbet. Problemet är att jag inte vet var de installerat datorboxen eller hur man kopplar ur själva kablarna. Det borde inte vara svårt att dra ut dom och sen sätta ihop de kablar som går till bilen igen.
Youtube videos är få och de som finns är otydliga och opedagoiska.
Har någon info om hur man kan avinstallera denna själv utan att bilens elfunktioner slutar funka.

Har någon eventuellt instruktioner för detta och kan skicka eller vet ngn bra video eller kan ge bra förklaring hur man går tillväga.

Fri fart för ett fritt folk!
14 061 Inlägg
för 5 timmar sedan
#2
nog större risk att du gör mer skada än nytta om du tar bort den utan att ha koll..   

lätt att göra bort sig och göra så bilen inte startar alls..   

har fixat lite alkolås problem på jobbet då alla bussar har dräger alkolås

men är det inte själklart när du kollar på enheten rör den inte

mer än så behöver jag inte avslöja  för vill inte att någon kopplar ur den ur ett fordon och kör rattfull och har i hjäl en familj eller nått

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
17 954 Inlägg
för 5 timmar sedan
#3
Jag kan tyvärr inte heller hjälpa dig då fel person kan se detta och koppla ur sin olovligen. Men en verkstad borde inte ta så mycket betalt då det är rätt lätt.

EDIT: Det finns lite olika sätt den kan vara inkopplad på så en video kan du inte lita på. I din bil är den inkopplad på ett speciellt sätt!
Senast redigerat av Hybrid_ (för 5 timmar sedan)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök