3250
Sök

Kostnad för att fixa plåtskador?

6 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Fått erbjudande om att köp ett arbetsfordon till bra pris. Men det har fyra större bucklor/plåtskador och två saftblandare. Så det skulle ju kosta en del att fixa det. Någon som kan hjälpa mig med uppskattning av kostnad? Två av skadorna och sedan två liknande https://www1.garaget.org/gallery/images/241/240325/240325-050ff83916d3867552b04ed85e4371a4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/241/240325/240325-2bc8bc3fe8eca46cc405d57ce0b2c514.jpg

6 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Är inte så noga med resultatet. Vill mest att det inte ska rosta osv. Bra tips på plåtverkstad i Gbg mottages tacksamt!

3 392 Inlägg
för 7 timmar sedan
Ska det bara inte rosta är det ju bara att måla i. Har det börjat rosta får man behandla det som vilken lackskada som helst.
Bilar som ser ut så där brukar vara illa behandlade överlag. 
Billig arbetsbil där man bara accepterar skadorna rekomenderas.

Plåtslagare och lack. Hmmm
Frågan är om inte totalen isf är bättre och billigare med en i bra skick som också är skött rätt från början.

Det är ju inte EN skada som kan hända vilken bil som helst.  Den där har nog sett och känt mycket smisk...

6 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Ja. Funderat på det också. Men det är en 2019 som gått ca 4000 mil, så borde vara bra maskinellt? Kan få den för 165.000, och en motsvarande civil skulle kosta över 250.000 tror jag

5 746 Inlägg
för 3 timmar sedan
Framskärm går byta, finns förmodligen relativt billigt på skroten i rätt färg.

Är det buckla på taket som visas på sista bilden? Isf så går det kanske att rikta, i värsta fall byta tak.
Buckla bakskärm, går kanske rikta men i värsta fall byta bakskärm.

Om du är brydd över dom kosmetiska skadorna så hade jag letat vidare, en lagad plåtskada blir aldrig lika bra som en oskadad plåt.
Senast redigerat av simlar (för 3 timmar sedan)

6 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Nej, kosmetiskt är jag inte så brydd. Tänker mest andrahandsvärde och rost. Ska man sälja så är det ju bra om den ser lite bättre ut smile

Sök