för 4 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Vill komplettera vår Q5:a med en skåpbil då vi renoverar, och har hobbys som där vi har stor nytta av lite extra lastmöjligheter.
Vi hade tidigare en Caddy -04 med 1,9TDi som jag var väldigt nöjd med, men led av att den bara hade en passagerarplats.
Kikar på bilar såsom transporter, jumpy, expert, vito med soffa fram så man kan åka tre.
Jag är ganska vass på bilar överlag och har inga problem med att skruva, men skippar gärna rostlagning.
Vill gärna ha något med skottsäker drivlina, liksom. 1,9:an i Caddyn piskade jag hårt i 15000 mil utan att göra mer än att serva den.
Prisklass: 0-70k.
Krav:
Soffa fram, tre platser.
Drag
Pålitlig
Önskemål:
Automat, tror man vill ha det. Annars har man armbågen i knät på den stackaren som får åka i mitten.
Farthållare
Dieselvärmare
Kort skåp
Jag gillar verkligen transporter, men tycker det är en djungel när det gäller vilken motor man ska ha.
Jag har bildat mig uppfattningen om att T5:orna med valfri diesel är okej, men helst manuell?
T5.1 (nyare än 2010) är också okej, men absolut inte 180hk dieseln. Automaten DQ500 är okej!
Jumpy/Expert/Scudo verkar vara bra bilar! Jag har inte hittat så mycket om deras automater?
Mer för pengarna jämfört transporter och vito, tror jag.
Vito verkar vara väldigt fina bilar speciellt de med OM646. Har inte läst så mycket om deras automater heller, åsikter?
Galvade paneler från 2008?