2705
Sök

Bygga om 850-94 Till -95

31 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Har funderinga på att byta fronten på min 855 T5 -94 till en front från en 95a.
Har även planer på att byta till än från en S/V70.
Undrar vilket som är enklast.
Har hört att man måste byta en hel del grejer när man byter till S/V70 front.
Är det bara att byta skärmar, huv och frontplåt när man byter till nyare 850?
Den lägre fronten.
Tack// Goron

Reality Beats Fiction By Far

Whitetrash
589 Inlägg
17 augusti 2007
Tror du har blandat ihop lite här, du har nya fronten, låga strålkastare/höga lister.
GLT och T5 har från '94 den "nya" fronten..Däremot har min SE från '94 den "gamla", med höga strålkastare/låga lister.

För X70-front däremot lär du byta både huv och skärmar och samtliga frontdetaljer, vilket troligen kostar en del..

Hoppas du fick någon klarhet...eller så var det väl jag som fatta fel som vanligt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
18 augusti 2007
För att byta till X70 måste du skaffa huv, skärmar, spoiler om du vill det tongue, frontkorg och huvlås och skulle jag tro.
det är ju inte bara att skruva dit utan på kompisens 850 fick vi ta bort lite på hörnen utav krockbalken.

Alla delar finns på skroten så man kan komma billigt undan, jag själv håller på att köpa på mig sakerna nu

Vilket jävla drag :)

31 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
__Marcus skrev:
Tror du har blandat ihop lite här, du har nya fronten, låga strålkastare/höga lister.
GLT och T5 har från '94 den "nya" fronten..Däremot har min SE från '94 den "gamla", med höga strålkastare/låga lister.

För X70-front däremot lär du byta både huv och skärmar och samtliga frontdetaljer, vilket troligen kostar en del..

Hoppas du fick någon klarhet...eller så var det väl jag som fatta fel som vanligt.

Okaj jag har nog fått de där om bakfoten.
men tack för hjälpen.
Då kan jag beställa hem klarglaslampor då;)

Reality Beats Fiction By Far

Sök