4297
Sök

Slutsteg från BILTEMA?

7 100 Inlägg
10 september 2007
hummer89 skrev:
bmx skrev:
kolla på conrad.se,där har jag köpt mitt setg och de funkar hur bra som helst smile billigt oxå tongue

de va som fan, visste inte att dom hade också xD dom har precis allt. vilket hade du då? dom såg riktigt intressanta ut smile

jag råkade köpa fel först,har just nu RAVELAND XCA 1200 (som är till salu)
den ja ska köpa sen när ja har fått mitt andra steg sålt är RAVELAND XCA 700
dom funkar helt perfekt smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 september 2007
henkecool skrev:
hummer89 skrev:
henkecool skrev:
Skulle ente köpt steg från biltema, bättre att spara pengarna o köpa ett ordentligt sen när man har råd. Och om du nu inte kan lugna dig så kolla begagnat. Du kan ju också kolla på steg från lite bättre tillverkare för det finns billiga steg där med. Så mitt tips till dig e att kolla runt på lite olika bilstereoförsäljare på nätet och kolla och jämför, stirra dig ente blind på effekten för effekt är inte allt wink

Lycka till

Henrik

Jo jag vet, men har tittat på blocket och massa internet sidor och det ligger runt 1000 för ett skapligt ett, det är alltså dubbelt upp. och när man inte har dom pengarna så får man leta på tippen. såg att dom hade på clas ohlsson också men det stod inte så mkt om det.  http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=19442306
Blir ändå tvungen att åka till biltema o skaffa lite saker så man kan juh höra med dom hur många som har kommit in med en slägga efter att ha köpt det. tongue

Den dubblingen av priset är det utan tvekan värt asså, du kommer att vara nöjd längre och att det låter bättre, jag tycker att du ska vänta att köpa steg isof det är bättre att köpa hyffsade grejor med en gång det blir billigare så jag lovar (talar av egen erfarenhet). Men självklart så e de du som bestämmer wink, det e ju ente jag som ska lyssna på skiten lr hur tongue

Förlåt att jag säger emot dig nu men:
Har du ens lyssnat på biltemas steg? Innan du säger att dom är kasss och att det inte ens är värt att köpa när man inte har pengar till nåågot annat?
Jag säger inte att steget är bättre eller sämre än något annat, för jag har inte provat! Har du?

442 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
bmx skrev:
jag råkade köpa fel först,har just nu RAVELAND XCA 1200 (som är till salu)
den ja ska köpa sen när ja har fått mitt andra steg sålt är RAVELAND XCA 700
dom funkar helt perfekt smile

okey smile jo den där RAVELAND XCA 700 var det som jag tkt verkade bra, stod inte så mkt dock. får se sen när jag lämnat in "ansökan om bidrag" till rektorn om man kan få till ett par söt "kattögon" och få sig en slant xD då ska jag räkna ut vilket jag kan skaffa. har lagt ut ganska mkt på bilen, men nu går den prima smile så man har juh inte en tjock plånbok direkt.
Senast redigerat av hummer89 (10 september 2007)

442 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
henkecool skrev:
hummer89 skrev:

Jo jag vet, men har tittat på blocket och massa internet sidor och det ligger runt 1000 för ett skapligt ett, det är alltså dubbelt upp. och när man inte har dom pengarna så får man leta på tippen. såg att dom hade på clas ohlsson också men det stod inte så mkt om det.  http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=19442306
Blir ändå tvungen att åka till biltema o skaffa lite saker så man kan juh höra med dom hur många som har kommit in med en slägga efter att ha köpt det. tongue

Den dubblingen av priset är det utan tvekan värt asså, du kommer att vara nöjd längre och att det låter bättre, jag tycker att du ska vänta att köpa steg isof det är bättre att köpa hyffsade grejor med en gång det blir billigare så jag lovar (talar av egen erfarenhet). Men självklart så e de du som bestämmer wink, det e ju ente jag som ska lyssna på skiten lr hur tongue

Har du ens lyssnat på biltemas steg? Innan du säger att dom är kasss och att det inte ens är värt att köpa när man inte har pengar till nåågot annat?
Jag säger inte att steget är bättre eller sämre än något annat, för jag har inte provat! Har du?

Bra sagt, instämmer helt wink min första mening med denna tråd var att fråga om någon hade erfarenheter av biltemas slutsteg, med den enkla anledningen att biltema är en budget affär och inte en bästa kvalitets affär. kmr nog sälja anläggningen när jag har fixat projektet o tjänna mig en kosing av pengarna jag eventuelt får av skolan. xD man är juh en affärs människa wink har redan ett väldigt OKEY ljud i bilen, inte så att bagage luckan nästan flygger ut då men...

Sommarglidare
38 Inlägg
10 september 2007
Har köpt mycket på biltema genom åren (vägrar dock handla bromsar och koppling där) och varit mkt nöjd med deras prylar. Men, det är ju som med allt annat, köper man det billigaste så är det nog inget att ha, köper man lite dyrare saker ur deras sortiment är det nog ingen fara.

Orsaken till att jag inte köper bromsar o koppling där härrör från 1990 då jag skulle ha detta till en volvo och de inte riktigt hade rätt kvalité... mycket kan ju ha hänt på 17 år...

Hastighet har aldrig dödat, det är det plötsliga stoppet

SkenLaddRacing
189 Inlägg
10 september 2007
ludde__mannen skrev:
henkecool skrev:
hummer89 skrev:

JAPP de har jag och dom låter kasst, men vad kan man förvänta sig av ett slutsteg som kostar 500 spänn. MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR, biltema håller bra kvalitet på andra saker men inte stereoprylarna. hummer89 du får köpa vad du vill, ville bara ge dig lite tips men det går ju ente att göra på denna sida utan att det blir ett jävla liv.

lycka till

Henrik

PS: det finns ett climax-steg på www.blekingebilradio.se för 799:- det låter garanterat bättre  än biltema steget

Rather turboshit than NO power at all.

442 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
henkecool skrev:
ludde__mannen skrev:
henkecool skrev:

JAPP de har jag och dom låter kasst, men vad kan man förvänta sig av ett slutsteg som kostar 500 spänn. MAN FÅR VAD MAN BETALAR FÖR, biltema håller bra kvalitet på andra saker men inte stereoprylarna. hummer89 du får köpa vad du vill, ville bara ge dig lite tips men det går ju ente att göra på denna sida utan att det blir ett jävla liv.

lycka till

Henrik

PS: det finns ett climax-steg på www.blekingebilradio.se för 799:- det låter garanterat bättre  än biltema steget

Ursäkta Henrik, fattade inte det som att du hade det hmm var det PRO serien eller?

det där steget du hittade, fan vad billigt dom har satt den yikes den är juh bra vet jag med.

Man tackar för all hjälp smile

135 Inlägg
10 september 2007
jadu henrik, när provade du biltema steget?
som sagt så har min kompis biltemas slutsteg och 3 basar o han spelar värre än en annan kompis som har en kicker 12" me kicker steg.

hänger ju väldigt mkt på högtalarna med, du kanske köre biltema steg, och skit kassa högtalare? självklart låter de dåligt då.
Senast redigerat av LotL (10 september 2007)

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.

SkenLaddRacing
189 Inlägg
10 september 2007
LotL skrev:
jadu henrik, när provade du biltema steget?
som sagt så har min kompis biltemas slutsteg och 3 basar o han spelar värre än en annan kompis som har en kicker 12" me kicker steg.

hänger ju väldigt mkt på högtalarna med, du kanske köre biltema steg, och skit kassa högtalare? självklart låter de dåligt då.

Vad menar du med att spela värre ??, för snyggare och bättre lär det ju ente låta. Biltema setupen kanske låter skrikigare o skränigare. Jag har vatt med om folk som har ställ sina slutstegs delningsfilter på ca 200Hz till basen o de tycker dom låter högt och när man då sedan skruvar ner frekvensen lite så hörs de knappt. Alla slutsteg kan spela högt oi den bemärkelsen men om det sen låter bra är en annan sak, jag tex har spelat så att de ha låtit över hela området jag bor på med ett 100 watts steg och en gammal mdsbas. Och att jämföra 3 st basar mot en är väll ganska puckat lr e de ente de ?, mer konarea brukar resultera i högre o starkare ljud, ente alltid dock. hummer89 om det handlar om att spela skränig epatraktor-bas så tycker jag du ska satsa på biltemas steg men om du vill ha något som det går att lyssna på så tycker jag att du skulle ta o titta på nått annat

Hoppas jag ente har snurrat till det alldeles för mycket nu:P

Tips från coachen tongue: brygga ner steget o driv en bas med det isället för två, då kommer du få mer effekt till basen och de resulterar i schystare kontroll på prylarna

Lycka till

Henrik

442 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
henkecool skrev:
Tips från coachen tongue: brygga ner steget o driv en bas med det isället för två, då kommer du få mer effekt till basen och de resulterar i schystare kontroll på prylarna

Lycka till

Henrik

Hur bryggar man då?  är inte inne på det här ämnet med billjud tongue men inom en tid så hoppas jag på det.

644 Inlägg
10 september 2007
Jag har köptallt mitt ljud för studiebidraget man får å de spelar väldigt bra.. har väll lakt ut lite mer än 8000 på de me kablar å allt.. å nu håller jag på å sparar till en till rf power bas

SkenLaddRacing
189 Inlägg
10 september 2007
hummer89 skrev:
henkecool skrev:

Lycka till

Henrik

Hur bryggar man då?  är inte inne på det här ämnet med billjud tongue men inom en tid så hoppas jag på det.

Man koppla ihop de två kanalerna till en och får hela slutstegets effekt på en kanal lätt förklarat. Står säkert hur du gör de i bruksanvisningen. Det är viktigt att du tar reda på om steget e bryggningsbart innan me tongue

442 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
henkecool skrev:
hummer89 skrev:
henkecool skrev:

Lycka till

Henrik

Man koppla ihop de två kanalerna till en och får hela slutstegets effekt på en kanal lätt förklarat. Står säkert hur du gör de i bruksanvisningen. Det är viktigt att du tar reda på om steget e bryggningsbart innan me tongue

jaha är det så ^^ låt säga kanal 1-2  +////- +\\\\- , då tar man + kabeln i kanal 1 +pol och - kabeln i kanal 2 -pol? så eller?
jo då fattar jag att det är viktigt att man vet om det är bryggbart.

Smålänning
7 883 Inlägg
10 september 2007
Jag kör med en Boschmannsteg från Clas Ohlson, Och det funkar faktiskt finfint. Driver 6*9:or med det nu, men har drivit 2*12 GASbasar utan problem.
Värt att fundera på faktiskt. Kostar 600 kr.
Jag är väldigt nöjd.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

442 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Jag kör med en Boschmannsteg från Clas Ohlson, Och det funkar faktiskt finfint. Driver 6*9:or med det nu, men har drivit 2*12 GASbasar utan problem.
Värt att fundera på faktiskt. Kostar 600 kr.
Jag är väldigt nöjd.

men det steget finns väl inte på clas ohlsson? kan du länka om du hittar det?, för jag hittar bara det andra som jag haft lite funderingar för som kostar 695:-

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 september 2007
Tja jag har ett biltema steg till min mds 10:a och det funkar fint men ska köpa nytt när jag får tid men du blir inte besviken om du inte har kört med steg och bas förut för det blir en jävla skillnad big_smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
11 september 2007
henkecool skrev:

lycka till

Henrik

Då är det ju inget problem? Jag ställde en motfråga.. Men det får man la inte göra utan att det blir liv? tongue;P

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
11 september 2007

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

442 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
men men får se när jag vet hur mkt jag kan lägga ut, då kan jag nog planera lite vilket som är smartast xD

Sök