2630
Sök

Ingen Gnista Fiat uno Turbo -88

örebro
46 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Startade min fiat uno turbo idag och körde den varm! stängde av den,åkte hem och skulle ha igång den sen igen men då kommer det inga gnistor till stiften...? någon som vet om detta är ett vanligt fiat problem.. hittar inga trasiga säkringar,relän eller några kabel brott.. och att tändspolen skulle gått sönder bara så där verkar orealistiskt! kom med några förslag! /// Peter

2 Inlägg
14 november 2007
Kolla jordpunkterna under batteriet, annars kan det vara hallgivaren eller givaren som sitter på växellådan. Jag hade samma problem med en av mina unosar, dock hade den stått i 4år å alldrig startas på den tiden, men när jag bytte hallgivare så startade den ganska lätt smile

Hallgivaren kommer du åt om du tar loss höger framhjul så sitter den alldeles vid vevaxeln, tror den är vit å sitter med 2 st bultar. Givaren på växellådan går knappt att komma åt om du inte river en massa.

191 Inlägg
15 november 2007
Jag har själv en Fiat Uno. Kontrollera tändmodulen (sitter på fördelaren). Annars har tändspolarna en tendens att vara dåliga på dessa bilar. Ohm-mät primär samt sekundärlindningen på tändspolen.

E30 325 Rösta gärna...

Sök