3377
Sök

Orolig

557 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Hejsan, jo jag var ute och åkte lite idag, sen efter en stund när jag hamnar på en 30 väg så bromsar jag in till 30 - 35 sen när jag passerar 50 skylten så ska jag gasa, men gasen tog inte alls fören plattan var längstner i botten. Full kraft på en gång, men sen så gick det över, men det känns lite skumt när man håller på med pedalerna (Specielt gasen) den tar lixom lite längre ner känns det som, samt att det känns som att det låter mer från bilen när man är ute och kör.

Jag vet inte dom det har med att snön har försvunnit, jag tycker bara att allt känns så konstigt, specielt det där med gasen hmm så jag undrar om nån vet vad som kan vara fel och vad kostnaderna skulle gå på om man skulle behöva byta nått?

Kan tillägga att det känns som om motorn går lite halvkonstigt när man gasar. Min bil är en :Volvo S40 2,0 Turbo årsm 98. Vet ej om det kan hjälpa.. tack på förhand.

//Jerry

638 Inlägg
30 januari 2006
Volvo och MB RULES skrev:
jag vet inte riktigt om vad det kan vara, det är ju ändåså en ganska ny bil så sånt ska ja inte hända.

haha den var rolig ! Inte några garantier att bilen håller bara för den är ny. Det brukar i regel vara tvärt om, ju nyare bilen är desto mer krånglar skiten.

Mitt tips till dig Fimpha är att köra direkt till verkstad och låta dom kolla på det. Speciellt om du tycker den går och låter konstigt i motorn då detta kan vara skadligt. Där får du säkert ett exakt svar på vad det kostar istället för att höra massa olika påståenden här.

Kommer väl nånting här snart!

4 Inlägg
30 januari 2006
Hände nästan likadant med min bil, om jag fatta rätt så drog den inte när du gasa, sen kom de med en gång?

om vi nu hade samma problem så gjorde jag följande:

Åkte ner till bensinmacken och köpte mig K-Sprit flaska för ungefär 20kr, hällde i tanken, så ska de rengöra där.

Som jag fatta det så kan de bli så när man låter bilen dricka "resten" av bensinen i botten smile

P.S. jag har aldrig mindre än halvtank nu förtiden =p
Senast redigerat av Leq (30 januari 2006)

557 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Renjägarn: Jag ska följa ditt tips, tack. Men först ska jag prata med min fordonslärare i morgon och se vad han säger. Den började bete sig konstigt idag, helt plöttsligt sad

Leq: Det stämmer bra det, det svarade inte alls fören gasen var så långt ner det bara gick att få den, men när den väl började gasa så vart det full power på en gång, jag stog bara och span på 2an hmm

//Jerry

Såld på Italienare
579 Inlägg
30 januari 2006
Fått in luft i systemet?

1 453 Inlägg
30 januari 2006
Johanromeo155 skrev:
Fått in luft i systemet?

Låter som kondens...men hur länge hade du kört bilen?

557 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
sveddan: Jag köpte bilen 16de (2 veckor sen) och allt var hur bra som helst med den, fick se tidigare besiktningpapper sen 6 år tillbaka och den har gått igenom alla gånger.
Under den tiden jag har kört bilen har den funkat hur jävla bra so helst, men den blev lite halvkonstig idag.

Hade med min min flickväns farsa och han kollade på bilen och han tyckte allt såg bra ut.
Den har inte rullat långt heller, den har precis rullat över 9600 Mil.

Den är inte 100% original, det som redan var monterat var:

*Ferrita Sportavgassystem
*Sportluftfilter
*Sängt med H&R fjädrar

jag är själv inget snille när det gäller bilar.

EDIT: Vad exakt menas med "Kondens"?
Senast redigerat av Fimpha (30 januari 2006)

//Jerry

8 156 Inlägg
31 januari 2006
Kondens = vatten...
Kondens bildas när varmt vatten (ånga) kyls ner och övergår till flytande form.
Senast redigerat av Phaetoon (31 januari 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
31 januari 2006
tycker de låter som tändstift.

Har tempen gått upp och ner från + till - å sen upp å ner igen under tiden du haft bilen?
har den stått still något innan du köpte den.

Kan vara någon som har satt i felaktiga stift i den som inte fungerar riktigt på vintern som de gör på sommaren.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sök