Startar den klent och ökar? , och går lite varierat i varvtal stundtals då är den garanterat döende. Min höll på så i 5-6 månader. Demonterade och dammade ur den/ smorde upp den så gick den bra i nån månad.. sen vägrade den helt.
det är mer så att den bara liksom är "död" när jag startar bilen. Sen så kan den helt plötsligt funka igen dagen därpå när jag startar den.. men det är mysko! och kanske är så illa att den är på väg att säga sitt.
kan ta ett exempel som kanske gör det lättare att förstå det konstiga.
jag åkte till k-stad härom veckan och parkerade bilen och då var allt fullt fungerande. sen när jag kom ut och satte mig i bilen igen och startade upp den så var fläkten stendöd.. och jag blev naturligtvis väldigt fundersam över hur f*n det går till :S
sen när jag kom hem tog jag bilen till en bekant ocj lät den stå där några timmar innan jag åkte hem igen och fläkten hade fått "liv" igen..
men nu är den alltså död igen vilket inte är så jättepassande i vintertider
kan ta ett exempel som kanske gör det lättare att förstå det konstiga.
jag åkte till k-stad härom veckan och parkerade bilen och då var allt fullt fungerande. sen när jag kom ut och satte mig i bilen igen och startade upp den så var fläkten stendöd.. och jag blev naturligtvis väldigt fundersam över hur f*n det går till :S
sen när jag kom hem tog jag bilen till en bekant ocj lät den stå där några timmar innan jag åkte hem igen och fläkten hade fått "liv" igen..
men nu är den alltså död igen vilket inte är så jättepassande i vintertider
så är väldigt tacksam för hjälp!
låter som ett glapp men du får riva loss panelen o löda om
har nu varit igång och försökt se över fläkten.. det visade sig att strömmen som går till den pendlar mellan 3-10 V någon som har något bra tips på vilken åtgärd jag lättast tar till?