3644
Sök

precis skaffat körkort

93 Inlägg
27 januari 2008
alain skrev:
Att få körkort är inte bevis på att du kan köra bil men en tillåtelse att forsätta att lära dig på egen hand.
Att tänka och köra 20-30km/h över är ofta en dödfälla för just ny körkorttagare som ofta tror att dom kan bättre än vad dom gör, ofta tyvär dom tar andra oskyldiga traffikanter med sig.
Kör du 20-30 km/h över på visa vägar, räknar med att blir av med körkort och betala böter.
Straff kommer att blir hårdare på grund att många ny körkorttagare är oftare vållande till döds traffik olyckor
Håll dig på rätt hastighet, du kanske slipper att köra i en rullstol eller dö tidigt. cool

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Mycket bra sagt! smile

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

Inläggskritiker
990 Inlägg
27 januari 2008
THEBADGUY skrev:
nickeeh skrev:
ok najs, så jag kan ligga 20-30km/h förfort då och bara få böter, fin fint:]

Jo. Böter på typ 3000? Hur kul är det på en skala?

ja kör man 240 så är det nog inte så skoj, annars finns det www.tagen.se funkar utmärkt.

PS. Älskar alla dessa som predikar om hastighetsbegräsningarna, som om nån jävel som har körkort ALDRIG har kört för fort ?! dårar.
Och att sedan uttala sig på ett bilforum där 70% av alla bilar har någon form av trim är idioti, tror inte folk åker runt med 500hk i sina bilar för att kunna komma snabbt upp till 70km/h. cool

Och det borde vara obligatoriskt och få vara med om en krock innan man får körkort, minns när jag åkte med en polare i skolan för flera år sen i ca 200 på 90väg, med en bil tryckandes i baken 2m imellan, helt idioti.
Sen var jag med om en krock något år senare, och sen dess så kan jag lugnt säga att jag hellre åker på dyngstryk av 10 personer än att krocka med en bil igen, smärta!
Senast redigerat av Hammarslag (27 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Rent A Retard !
674 Inlägg
27 januari 2008
Hammarslag skrev:
THEBADGUY skrev:
nickeeh skrev:
ok najs, så jag kan ligga 20-30km/h förfort då och bara få böter, fin fint:]

Jo. Böter på typ 3000? Hur kul är det på en skala?

ja kör man 240 så är det nog inte så skoj, annars finns det www.tagen.se funkar utmärkt.

PS. Älskar alla dessa som predikar om hastighetsbegräsningarna, som om nån jävel som har körkort ALDRIG har kört för fort ?! dårar.
Och att sedan uttala sig på ett bilforum där 70% av alla bilar har någon form av trim är idioti, tror inte folk åker runt med 500hk i sina bilar för att kunna komma snabbt upp till 70km/h. cool

absolut så kör jag för fort, men inte med inställningen att döda folk, därav mitt inlägg iaf tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

4 554 Inlägg
27 januari 2008
har rensat lite olämplliga inlägg, att köra på någon är ett brott vilket vi inte vill ha med att göra på sidan.

Sök