Pallar inte viscon så att säga en burnout? alla som kör strippen med sina 850r då? har dom bytt till turbolådor då eller?
850R har inte AWD. Dom är endast framhjulsdrivna med en diff för att få ner lite fler kusar i marken.
Och dom tål en burnout. Det är när man kontinuerligt misshandlar (eller trimmar) den första generationen av Volvos AWD som dom börjar ge upp vilket varken är kul eller billigt.
Jamen 850R har ju en viscodiff. Men den är 2wd det är det jag sagt ju. Men sen sa någon att inte den diffen palla så mycket ihäller.
Och det borde ju gälla alla bilar, misshandlar man dom för mycket så går dom ju sönder precis som vi människor.
Jamen 850R har ju en viscodiff. Men den är 2wd det är det jag sagt ju. Men sen sa någon att inte den diffen palla så mycket ihäller.
Och det borde ju gälla alla bilar, misshandlar man dom för mycket så går dom ju sönder precis som vi människor.
Aha, sorry. Jag läste det som att du trodde att 850R hade AWD.
Diffen i sig är inte kass. Tror det mer beror på att nästan alla som har en 850R varken kör orginal eller lagligt
Fast sen kan man ju tycka att den kunde varit lite bättre dimensionerad. Fast å andra sidan så var det ju Volvos första R-modell så man får ha lite överseende med barnsjukdomar
Ja det stämmer, de har viskodiff men inte vinkelväxel (fördelnings låda)! det har bara 4wd. Men är man duktig så kan man ju köra sönder allt! även om det är stryktåligt som gammla grålle...
Somsagt så handlar allt om körstilen. Kör man med insidan av skallen så är det inga problem o köra med trimm. Å andra sidan, river man av en rejäl lakritsremsa och svänger så kan man börja spara till ny låda direkt.
Men egentligen, om den här vinkelväxeln skulle gå sönder, då har man ju 2wd, för den driver väll fortfarande fram även om den går sönder? så då kan man väll montera bort "awd"n då?
Köpen audi ist, bra mkt bättre kvalite, s4 an klarar lätt 400 hästar, och quattron krånglar aldrig..
visst bättre med en framtung audi vill man ha fyrhjulsdrift och massor med kraft ska man kolla på Subaru legacy gt b och legnum vr4 båda har 280 hk orginal
Men egentligen, om den här vinkelväxeln skulle gå sönder, då har man ju 2wd, för den driver väll fortfarande fram även om den går sönder? så då kan man väll montera bort "awd"n då?
Jo, precis. Men du bör ändå fixa felet så fort du kan.
Köpen audi ist, bra mkt bättre kvalite, s4 an klarar lätt 400 hästar, och quattron krånglar aldrig..
Det var bland det dummaste jag hört. Quattron är även den känslig för dimensionskillnader, inte lika mkt som tidiga awd systemet på Volvo men kör du med olika slitna däck så har du beställt haveri på posten.