3059
Sök

Lacka fälgar? Hur?

306 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
#1
Jag har ett par gammla fälgar som bara ligger å skräpar men dom ser f*rjävliga ut så tänkte lacka dom men vet inte riktigt hur man gör så är det någon som har några bra tips vad man ska tänka på och så?

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

19 Inlägg
19 februari 2006
#2
gör ett bra grundjobb först bara, slipa tvätta se till så ytan är jämn, sånna grejer syns ännu mer när du får färg på annars..
Sen är det bara att spraya..

35 Inlägg
19 februari 2006
#3
Precis som någon skrev här så är ju grundjobbet väldigt viktigt för att få ett bra resultat men tänk också på att inte lägga på för tjockt med färg, spraya hellre flera tunna lager med några minuters torktid mellan varje lager..

1 436 Inlägg
20 februari 2006
#4
Finns det risk att fälgarna blir felbalanserade när man slipar och målar dem?

Har nämligen rostiga plåtfälgar som jag tänkte försöka rädda med lite färg, men då måste jag slipa bort rosten först.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

19 Inlägg
20 februari 2006
#5
Ingen fara om du inte slipar massor, men annars är det ju bara att lämna in dem på balansering igen, kostar inte många kronor.

306 Inlägg
20 februari 2006
Trådstartare
#6
Okeyy tack för dom bra svaren smile

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se


Sök