3843
Sök

Tipps på högtalare och slutsteg till mitt framsystem

Häj Häj
90 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Tjena. Ja ska bygga ett nytt framsystem till min Volvo 240. Men skulle behöva tipps på bra och billiga högtalare. Jag tänker använda en 5,25 Eller 6,5 tums högtalare i var dörrsida fram och två diskanter i instrument brädan.

De ska drivas med ett slutsteg som kombineras direct till en mp3 spelare. Altså ingen Cd-spelare kommer att användas.

Prisklass: 1500-2000

Högtalare som jag har att välja mellan:
AUTOSTUDIO     E-502
COUSTIC           CS502
DLS                  DLS-B5
JBL                      GTO507C
BLAUPUNKT        GTC-542

Och bland slutstegen:
SPL PRO         R-260       RMS 2x60W
AUTOSTUDIO  E-80.2      RMS 2X80W
COUSTIC       C-100       RMS 2x50W
BLAUPUNKT    GTA-260   RMS 2x60W
SONY             XM-ZR602 RMS 2x60W
BLAUPUNKT    GTA-280   RMS 2x75W

Vad tror ni är bäst, det hör blir första gången jag bygger biljud. Blir glad om nån vill hjälpa mej smile
Senast redigerat av Johan-hej (5 mars 2008)

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N

170 Inlägg
5 mars 2008
Dls tycker jag för att jag jobbar på dls och fått bra betyg

Gbg

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 mars 2008
siggi skrev:
Dls tycker jag för att jag jobbar på dls och fått bra betyg

smygrekalm för dls minsan aja ge mig   fet rabatt så ska jag inte skicka i väg en  mail til chrizz

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

8 156 Inlägg
5 mars 2008
Jaja. Smygreklam är väl ok. Iaf om man mutar moderatorer och Chrizz. wink
Nja. Man får ju svara på frågor om sina egna produkter osv.

Johan-hej, vad gillar du för ljud?
Jag gillar DLS-karaktären. Fast DLS-B5 har en lite för liten diskant för min smak. Men sådant är ju enkelt att uppgradera när man får råd.

JBL är för dom som gillar bas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 mars 2008
dls är ju kända för att vara ett bra märke dom har jag vart nöjda med fast  när jag lyssnat på metal så har det mest blitt att det lär lite för skrikigt. så nu blir det kicker som gäller

6 851 Inlägg
5 mars 2008
ironhead skrev:
dls är ju kända för att vara ett bra märke dom har jag vart nöjda med fast  när jag lyssnat på metal så har det mest blitt att det lär lite för skrikigt. så nu blir det kicker som gäller

OT..vad fr kicker ska du köra med som blir mindre skrikigt än DLS?? Måste isf. vara Kickers SS serie.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
5 mars 2008
Jag skulle nog hålla med där kicker är vassare ljud i än dls dom jag har hört iallafall.
Dock tycker jag kicker passar bra till metal som jag med lyssnar på smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

6 851 Inlägg
5 mars 2008
njao..det är ju kanske fråga om tycke och smak..Men att skriva att DLS blir skrikigare än Kicker...?
Skulle förstå om han säger att DLS kanske låter lite tillbakahållet och inte samma drag..

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 mars 2008
TT-Avant skrev:
njao..det är ju kanske fråga om tycke och smak..Men att skriva att DLS blir skrikigare än Kicker...?
Skulle förstå om han säger att DLS kanske låter lite tillbakahållet och inte samma drag..

ja det är så jag mena men orkar inte komma på nått bättre ord. dls låter lite för snällt passar mest till discomusik

Häj Häj
90 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Johan-hej, vad gillar du för ljud?
Jag gillar DLS-karaktären. Fast DLS-B5 har en lite för liten diskant för min smak. Men sådant är ju enkelt att uppgradera när man får råd.

JBL är för dom som gillar bas.

Tack för alla kommentarer! smile
Ja lyssnar mest på rock och vill inte ha dundermycke bas. Ja vill hällre ha ett fint ljud.
Idag va ja ut å kolla lite i bilen och kom fram till att nåt större än 5.25 tum inte har rum eftersom ja ska bygga midbasen i en låda i dörrsidan. Vill bygga en liten basreflex låda, vad tror ni om det?

V O L V O

8 156 Inlägg
6 mars 2008
Ska du ha en basreflexlåda till midbasen? (Eller är jag trött nu?)
Iaf. En sluten låda är oftast att rekommendera då. Dessutom tar den mindre plats.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
6 mars 2008
polk kan jag annars rekommendera finns i samma prisklass

men det var väl inte svaret du ville ha, annars rekommenderar jag dls

Häj Häj
90 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Ska du ha en basreflexlåda till midbasen? (Eller är jag trött nu?)
Iaf. En sluten låda är oftast att rekommendera då. Dessutom tar den mindre plats.

Okej, då blir det väl en vanlig sluten låda smile Det här e ju första gången ja bygger ljud, så ja vet inte vad som fungerar och inte fungerar:P

V O L V O

Sök