Nu tycker jag att det var dags för mig att lägga upp mitt lilla projekt.
Bilen är en Ford sierra -84a med en gammal hederlig förgasarmotor på hela 101hk. Bilen är utrustad med ett thundersaloon brednings paket.
Köpte denna bil för en och en halv månad sen. bilen är i dåligt skick då den har vart med i knutarna ett bra tag. Så mitt projekt kommer handla mycket om renovering till att börja med och sedan gå över till lite mer extrema saker!
Som ni ser så har jag redan börjat lite grann som tex. lyft ur motor,låda och så vidare.
Planerna lyder: Motor renovering. Laga sparklådor. Klar för besiktning. spackla,lappa och lacka bilen. Fixa ny inredning. Fixa nya bakdäck Byta framlyserna Tona baklysena till att börja med.
Bilder och uppdateringar kommer ske så mycket som möjligt.
Fasen så respektingivande. Synd på motorn bara Färgen e väl inte i min smak heller.. Blir det ny färg eller samma vid lack?
Färgval har jag inte bestämt mig för änn. jag har ingen aning om vad jag ska ha. Ny blir det ialf då den är så jäkla sliten. Tips?
Vore schysst att låta den få någon typ av blyertsgrå eller mörkare gråfärg iaf. Inte nån extrem färg utan nån mer neutral men ändå läcker färg. Skulle va givet för mig iaf.