3196
Sök

Någon som åkt från Jönköping till Göteborg i kväll/natt?

7 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Hej!

Ska bestämma mig imorgon bitti huruvida man ska åka S40 på sommar-sulor eller Saab på vintersulor. Om någon åkt ner under kvällen/natten idag så får ni hemskt gärna skriva hur väglaget var. Var det torrt på vägen eller blött? Om det inte kommit mer snö tills imorgon och det var torrt nu så kör jag på sommardäcken.

Tack på förhand!

MVH Jocke

Muttley
21 mars 2008
ja du de ska bli minus grader så l du tänka på andra människor tar du saaben. om du är respektlös tar du volvon smile.

seriöst är de värt att köra så pass långt ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 mars 2008
Jag hade tagit vinterdäcken, det har ju börjat komma lite snö och det ska dessutom bli minus så det lär komma mer och bli halt så definitivt vintersulor.

Ska kanske själv dra till elmia imorrn och då är det vintersulor på plåt med jättesexiga plastkapslar som gäller tongue

Inte direkt snyggt men hellre står jag ut med det än att köra ihjäl någon eller skada bilen för att man kör på sommarsulor.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 688 Inlägg
21 mars 2008
Jag åkte imorse kl 7, då var det snö och slask+is på vägarna, halt och farligt tongue
Sen vid 6tiden nu ikväll var det torra och fina vägar i jönköping, men mot göteborg var det blöta vägar, dock ingen snö/slask som låg på vägen!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 833 Inlägg
21 mars 2008
Jag hade kört på sommarsulorna, varför fega med dubbar å skit ? Mer sport med slicks.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 mars 2008
Squadron skrev:
Jag hade kört på sommarsulorna, varför fega med dubbar å skit ? Mer sport med slicks.

Hade det vägen varit avstängd hela vägen så hade han kunnat ta sommardäck för allt vad jag bryr mig men nu är det faktiskt en hel del annat folk på vägen med och det är ju mer dom man tänker på.

Alla får väl köra ihjäl sig om dom vill men att köra ihjäl eller skada andra också e ju lite onödigt tycker jag wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
21 mars 2008
snutarna lär vara hungriga i jkpng. och det är mkt snö ute. så ta för guds skull vinterdäck.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Intresseklubben
673 Inlägg
21 mars 2008
Det är snor halt ute, kör med vinterdäck! ja, polisen är ute, och dem e inte snälla..

/Mvh Andreas

70 Inlägg
21 mars 2008
Squadron skrev:

Denna kommentar måste vara en av de minst smarta jag läst, att tänka lite längre vore kanske inte en sådan dum ide!!
Åkte själv upp mot sthlm på eftermiddagen, och sommar-sulor hade absolut inte funkat så bra!

Sök