3621
Sök

GPS i datorn

22 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
någon som vet ifall det finns bra gps program till bärbara datorer, som fungerar lika bra som alla nya gps apparater till bilar?

Skulle vilja ha ett program med karta för sverige, som håller sig uppdaterad och så. Sen om det finns med TMC och sånna grejjer är det bra.

vet inte om det här kanske är nått, men det verkar vara till PDAs/mobiler

http://www.tomtom.com/products/features … amp;Lid=18
Senast redigerat av nickeeh (9 mars 2008)

Fotograf
1 319 Inlägg
24 mars 2008
det enda som jag hittat som funkar är autorout. håller på att leta för fullt jag med efter nå nytt men hittar inte. för det som jag letar mer efter är ett program som mäter 0-100tider och g-krater och sådant med:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

128 Inlägg
24 mars 2008
fredda_king skrev:
det enda som jag hittat som funkar är autorout. håller på att leta för fullt jag med efter nå nytt men hittar inte. för det som jag letar mer efter är ett program som mäter 0-100tider och g-krater och sådant med:)

finns ett smidigt litet gratis program som heter oakgps, du kan mäta 0-100 tider, 201m å sånt.. dock inte g-krafter.

skärmdumpar med resultat från oakgps finns på min sida..

/Conny

603 Inlägg
24 mars 2008
Jag har precis bråkat med det där några veckor nu och hjälper dig gärna smile
Microsoft autoroute är det mest avancerade och egentligen det bästa programmet att köra själva navigeringen på.
Sen finns det en uppsjö utav mindre program. Det som jag tycker om med dom är gränssnittet.
"De ser typ ut som dagens Tomtom-maskiner som siter i rutorna här och där"
-Lätta att snabbt hitta rätt mm, medans man i autoroute har lite mindre men fler knappar och kryssrutor, valmöjligheter mm.
Bland de enklare programmen rekomenderar jag nog isåfall "Mapmonkey"

Men jag har konstaterat att det är bättre att köra autoroute och lägga några minuter hemma på parkeringen att kryssa i alla smårutor och val innan man åker iväg. Sen funkar det klockrent!

Problemet är ju det är inga jätteuppdaterade kartor i PC-programmen. En ny uppdatering per år ungefär verkar det som att det ligger på hitills. Marknaden är kanske inte så stor.

Sen verkar ju oakgps som ett klockrent komplement om man vill köra lite inspirerat och dokmentera detta. Kan ju vara roligt.

In hoc signo vinces

128 Inlägg
24 mars 2008
glömde några saker om oakgps.

finns ett tillägg som gör att du kan ta dina data å lägga in på en känd bana för att tolka hur pass effektivt du kört..

sen har ju inte oakgps något som helst med navigering å göra..

Sök