3489
Sök

byte av spridare

Driving Nissan 200sx s13
137 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
hejsan!
Tänkte höra vad man bör tänka på när man byter spridare på en nissan 200sx s13?
behöver man byta spridarmotstånd när man sätter dit 444cc spridare från en skyline? eller har dom samma ohm?

Mvh Peter

Drive It Like You Stole It

223 Inlägg
13 mars 2008
du får ta reda på om de är hög eller låg ohmiga innan ditt sätning!! de brukar stå vid köp så kan du jämföra med orginal!!

summitracing.com

Driving Nissan 200sx s13
137 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Volvo_GL skrev:
du får ta reda på om de är hög eller låg ohmiga innan ditt sätning!! de brukar stå vid köp så kan du jämföra med orginal!!

jag köpte ju dom begagnade men jag får väll fråga han jag köpte dom av, han kanske vet om dom är hög eller låg ohmiga!

Driving Nissan 200sx s13
137 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
vad behöver man mer tänka på?

550 Inlägg
13 mars 2008
Att mappa om styrdonet.

223 Inlägg
13 mars 2008
Evaldsson skrev:
vad behöver man mer tänka på?

om orginal är låg ohm å de du köpte är hög så måste du skaffa ett motståd som sänker ner te rätt ohm tall annars kan biling gå väldigt oroligt!!

summitracing.com

223 Inlägg
13 mars 2008
köp megasqurt å kör me sprutet där kan du få ur maximalt effekt! sen skaffa större pump annars gör nog inte spridarna non skilnad! vet ej vad regulatorn ligger på din men skaff en stälbart med!!

vet ej vad du skall göra med bilen men!!

summitracing.com

146 Inlägg
30 april 2008
444cc spridare funkar rakt av...inga ändringar. Däremot mer luft...svarvad lmm eller z32 med chip. cool

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Sök