3853
Sök

Polisens laserkamera?

2 337 Inlägg
12 mars 2008
Hammarslag skrev:
Severin skrev:
Var kan man köpa en billig o bra laservarnare då big_smile

Helt meningslöst med laservarnare ! ! !

Det tar polisen 0.5 sek under bra förhållande att mäta din bils hastighet.
Din hjärna hinner inte ens reagera först än det är försent.

Laservarnare är nåt helt annat däremot, kan fixa dessa kostar 4000kr men då får du inget kina piss som ändå inte funkar, utan av bolaget som har patent på laserstörar teknologin, används ochså av militären.
Laserstöraren känner av vilken typ av laser den blir beskjuten med (Ljuspulser) och bombarderar samma ljusvåger tillbaka = polisen får inget mätvärde, blir som han skjuter i tomma luften.
I din bil börjar en "buzzer" tjuta o du får tid på att bromsa ner till lagligfart, för att sedan slå av varnaren så polisen får sitt mätvärde. = ingen anledning att ta in dig.

Ganska billig försäkring mot att förlora körkortet eller dryga böter, och det är en engångs kostnad.

Skit i blocket.se skräpet, de som funkar bra är dom som varnar för kameraskåp men det är väldigt sällan dom som drar in ditt kort !

Ren nyfikenhet, vad är det för företag som tillverkar laserstörarna du kränger?

8 156 Inlägg
13 mars 2008
Hammarslag skrev:
Phaetoon skrev:
Fast om polisen inte får något mätvärde då dom har fri sikt så kan dom kräva att söka igenom bilen efter en laserstörare. Det krävs ju inte många sekunder för polisen att fatta att du har monterat en laserstörare på din bil.

I din bil börjar en "buzzer" tjuta o du får tid på att bromsa ner till lagligfart, för att sedan slå av varnaren så polisen får sitt mätvärde. = ingen anledning att ta in dig.

Läs ovan igen.

Och även om de söker igenom bilen, och hittar enheten så kan de ALDRIG fälla dig (dra in kortet) för trafikbrottet utan du åker då på böter för du haft enheten.
Och jag betalar hellre 5000-12000kr i böter än behöva ta om kortet.

Nja, vad jag menar är väl att om dom har svårt att få ett mätvärde så kanske dom blir misstänksamma?
Det räcker ju med att dom inte får någon träff på säg 2 sekunder så blir dom misstänksamma?
Hur snabbt hinner man sen reagera? Det tar väl mer än 2 sekunder att bromsa ner till laglig fart om man ligger över kortgränsen?

Sen kan dom väl uppskatta din hastighet om dom filmat dig, genom att jämföra tiden med kontrollpunkter, dvs jämföra med stolparna...

Vet en person som råkade ut för det. Laserstöraren beslagtogs och personen ifråga blev av med körkortet. Det räckte inte med att han deaktiverade laserstöraren och att han bromsade. (För han bromsade först och deaktiverade laserstöraren någon sekund försent.)

Hur många gånger har du deaktiverat din laserstörare?

Min tanke var mest att polisen blir misstänksam. För laservarnare/störare fungerar ju bevisligen.
Det bästa vore väl en laservarnare som stänger av sig själv efter säg 2 sekunder?
För då hinner man ju förhoppningsvis bromsa ner hastigheten en aning? Fast du hinner ju ändå mer än 50 meter på 2 sekunder om du kör relativt lagligt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
13 mars 2008
og900turbo skrev:
tror att moderator ska läsa vad hammarslag skrev en gång till ! du missade något ! mvh !!

Jag läste det noggrant, men vad jag invände mot är att det tar tid innan du reagerar och tänker på att slå av laserstöraren. Först bromsa, sen slå av laserstöraren, right?
Under den tiden så har polisen redan hunnit fatta misstankar. Filmar dom dig sen så är det ju kört i vilket fall?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 mars 2008
Phaetoon skrev:
Hammarslag skrev:
Phaetoon skrev:
Fast om polisen inte får något mätvärde då dom har fri sikt så kan dom kräva att söka igenom bilen efter en laserstörare. Det krävs ju inte många sekunder för polisen att fatta att du har monterat en laserstörare på din bil.

Läs ovan igen.

Och även om de söker igenom bilen, och hittar enheten så kan de ALDRIG fälla dig (dra in kortet) för trafikbrottet utan du åker då på böter för du haft enheten.
Och jag betalar hellre 5000-12000kr i böter än behöva ta om kortet.

Nja, vad jag menar är väl att om dom har svårt att få ett mätvärde så kanske dom blir misstänksamma?
Det räcker ju med att dom inte får någon träff på säg 2 sekunder så blir dom misstänksamma?
Hur snabbt hinner man sen reagera? Det tar väl mer än 2 sekunder att bromsa ner till laglig fart om man ligger över kortgränsen?

Sen kan dom väl uppskatta din hastighet om dom filmat dig, genom att jämföra tiden med kontrollpunkter, dvs jämföra med stolparna...

Vet en person som råkade ut för det. Laserstöraren beslagtogs och personen ifråga blev av med körkortet. Det räckte inte med att han deaktiverade laserstöraren och att han bromsade. (För han bromsade först och deaktiverade laserstöraren någon sekund försent.)

Hur många gånger har du deaktiverat din laserstörare?

Min tanke var mest att polisen blir misstänksam. För laservarnare/störare fungerar ju bevisligen.
Det bästa vore väl en laservarnare som stänger av sig själv efter säg 2 sekunder?
För då hinner man ju förhoppningsvis bromsa ner hastigheten en aning? Fast du hinner ju ändå mer än 50 meter på 2 sekunder om du kör relativt lagligt.

Det har funkat för mig och jag har inte blivit instannad ännu. Och har väl blivit beskjuten 5ggr, men höll då näst intill laglig fart, men den kommer vara ovärdelig den dagen man bara måste göra den där idiot omkörningen på 50väg som vi alla gör ibland med fullt laddtryck.
Och mig får de inte ur ett ord ifrån, hatar snutar o spenderat en heldel timmar nere på stationen så mig får de inte ett ord ur, förutom "jag är oskyldig, jag körde lagligt/jag har inget gjort/jag vet inget"
Sen är det upp till dom och bevisa, o det kommer läggas ner kostar för mycket med rättegång.
Dom drar bara upp rättegångar om det är i princip solklara fall, en åklagare tar inte upp fall som han är osäker att han vinner på.

En laserstörare är inte till för att kunna köra som ett jävla svin, kommer du i 100 på däckskrik så kommer dom förmodligen vinka in dig.
Och aparaten är som ett litet glasögonfodral o lätt att gömma i grillen, även bygga in om man så vill så de inte hittar den.

Snicksnack att han blev av med kortet, dom kan ALDRIG dra inkörkortet utan att ha fått ett mätvärde på dig!

Det är om idioten ifråga själv erkände att han körde för fort.
Laserstöraren tar dom, men det går även att få tillbaka den. Vet flera fall där dom fått tillbaka den då den fungerat som automatsiskt garageöppnare, och det krävs bara ett kvitto på en sån port som bevis, varken polis eller åklagare har tid och åka och kolla upp om garageporten är motordriven eller ej.

Dom kan inte uppskatta hastigheten om de skjuter mot en mötande bil, och dom börjar skjuta runt 400m o neråt vilket ger dig många meter på att bromsa in osv.

Kör du i 100km/h så åker du runt 10m i sek om jag inte är helt ute o cyklar.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

39 Inlägg
13 mars 2008
"Snicksnack att han blev av med kortet, dom kan ALDRIG dra inkörkortet utan att ha fått ett mätvärde på dig!"

Kompisen vart av med körkortet för att polisen hade uppskattat hastigheten...
Och han erkände ingenting. så helt omöjligt verkar det inte va
Senast redigerat av _Bobban_ (13 mars 2008)

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 mars 2008
_Bobban_ skrev:
"Snicksnack att han blev av med kortet, dom kan ALDRIG dra inkörkortet utan att ha fått ett mätvärde på dig!"

Ja men de kan uppskatta hastigheter om de tex kör bakom och det är uppebara fall av fortkörning.
Annars är det laser radar och helikoptermätning som gäller, de 2 sistnämnda användsväl inte ens längre.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

8 156 Inlägg
13 mars 2008
Hammarslag skrev:
_Bobban_ skrev:

Ja men de kan uppskatta hastigheter om de tex kör bakom och det är uppebara fall av fortkörning.
Annars är det laser radar och helikoptermätning som gäller, de 2 sistnämnda användsväl inte ens längre.

Om dom filmar så kan dom ju mäta tiden det tar från punkt a till punkt b, dvs mellan två vägstolpar för att sätta dit dig. Så har ju vissa poliser börjat göra, som en komplettering till hastighetsmätningen. Troligen för att de som nekar ska se att det finns bevis. En videoupptagning lär ju räcka som bevis i tingsrätten.
Senaste gången farsan åkte på en flygande mätning så spelade dom in samtliga bilar.
Har inte sett dom använda den kombinationen här uppe i Östergötland, men det lär väl komma.
Så dyrt (och svårt) är det ju inte att spela in några timmar och sen rensa minnet när arbetspasset är över.

När det gäller tingsrätten så är det väl sällan som fortkörningsfall går den åtalades väg?
Hur ofta läggs sådana fall ner pga brist på bevis? Fortkörningsfall känns som om dom är
avgjorda på förhand tyvärr.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
13 mars 2008
100km/h = 100 000 meter delat med 60 min.
Delar man det sen med 60 för att få meter per sekund, hamnar man på ~28meter per sekund.
Så ligger man i 150km/h så hinner man ju nästan 40 meter på en sekund.

Men jag förstår din poäng. Jag anser bara att det är slöseri med pengar, iaf om man kör relativt lagligt och inte varit i klammeri med rättvisan innan (för då är man dömd på förhand).
Farsan, som kör för fort ganska så ofta har klarat sig undan med böter samtliga gånger. Men det beror väl på att trafikpolisen prioriterar dom som kör 40km/h+ för fort på E4:an istället för dom som kör 40km/h+ för fort på mindre vägar som 34:an.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 mars 2008
Phaetoon skrev:
100km/h = 100 000 meter delat med 60 min.
Delar man det sen med 60 för att få meter per sekund, hamnar man på ~28meter per sekund.
Så ligger man i 150km/h så hinner man ju nästan 40 meter på en sekund.

Men jag förstår din poäng. Jag anser bara att det är slöseri med pengar, iaf om man kör relativt lagligt och inte varit i klammeri med rättvisan innan (för då är man dömd på förhand).
Farsan, som kör för fort ganska så ofta har klarat sig undan med böter samtliga gånger. Men det beror väl på att trafikpolisen prioriterar dom som kör 40km/h+ för fort på E4:an istället för dom som kör 40km/h+ för fort på mindre vägar som 34:an.

För dom ska använda video bevisning är om dom LIGGER BAKOM o kollar på sin egen mätare, inte om de använder laser vilket dom mestadels gör idag! men det förekommer ochså att dom stoppar folk genom att åka bakom och då mäter dom ibland mätpunkter.
Det är som sagt en laserstörare, inte en video jammer.

Ja har man en volvo pv kan det ju vara svårt och känna en uppmaning till att köra aktiv körning.
(inget illa ment alltså)

Det är en billig försäkring emot indraget kort, och höga böter kort o gott men den är inte till för att man ska kunna köra som ett svin konstant, får köra lite med huvudet. Men säg att du ligger ca75 på 50 väg så är det cool lugnt.

Visa mig den gången nån åkt dit o blivit av med kortet utan att ha blivit uppmätt på något sätt, de rättegångs pappren vill jag se.

Och ang vara dömd på förhand i en rättegång stämmer inte riktigt, hmm har väl varit på 9st rättegångar tror jag, och ja jag finns på flera punkter i belastningsregistret, det ända som är att det klingar lite illa om de räknar upp skiten man är dömd för innan, men dom tar hänsyn till om det är likartat brott eller inte osv.

Jag fick tex ner mitt straff ifrån 1år till 6mån, förnågot som skulle gett 1½år så mycket hänger på hur man uppförsig i rätten och kan prata för sig.
Senast redigerat av Hammarslag (13 mars 2008)

8 156 Inlägg
13 mars 2008
Hammarslag skrev:
För dom ska använda video bevisning är om dom LIGGER BAKOM o kollar på sin egen mätare, inte om de använder laser vilket dom mestadels gör idag! men det förekommer ochså att dom stoppar folk genom att åka bakom och då mäter dom ibland mätpunkter.
Det är som sagt en laserstörare, inte en video jammer.

Ja har man en volvo pv kan det ju vara svårt och känna en uppmaning till att köra aktiv körning.
(inget illa ment alltså)

I min kompis fall hade dom satt ut en stationär kamera några hundra meter från mätstället, dvs vid sidan om vägen. Så dom mätte inte framifrån. Men det kanske inte är så vanligt?
Iaf, kör man ofta för fort (och över körkortsgränsen) så kan det nog vara en lämplig investering.
En Volvo PV kan gå fort den med. Men fan vet om jag vill köra i mer än 150km/h med den...
Jag gillar förresten aktiv körning wink

Vad jag tänkte på när det gällde dömd på förhand handlade mest om att när det gäller ord mot ord så är det ju oftast polisen som har högt trovärdighet, om man inte själv sitter inne med ett välsmort munläder.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Evolution Garage
394 Inlägg
12 maj 2008
Hammarslag skrev:
Severin skrev:

Laservarnare är nåt helt annat däremot, kan fixa dessa kostar 4000kr men då får du inget kina piss som ändå inte funkar, utan av bolaget som har patent på laserstörar teknologin, används ochså av militären.
Laserstöraren känner av vilken typ av laser den blir beskjuten med (Ljuspulser) och bombarderar samma ljusvåger tillbaka = polisen får inget mätvärde, blir som han skjuter i tomma luften.

Ganska billig försäkring mot att förlora körkortet eller dryga böter, och det är en engångs kostnad.

Skit i blocket.se skräpet, de som funkar bra är dom som varnar för kameraskåp men det är väldigt sällan dom som drar in ditt kort !

Det är inte meningslöst med laservarnare!

Det fungerar alldeles utmärkt, den varnar på mycket längre avstånd än 400m. Oftast varnar den dels om dom skjuter på framförvarande bilar, och även om dom börjar skjuta på längre avstånd än 400m! Den enda gången man inte har en chans är ju om dom står i t.ex en skarp kurva och skjuter på korta avstånd direkt och att det inte finns några bilar framför som lasern kan ge utslag för. Dom varnare jag sett brukar oftast varna LÅNGT i förväg, till och med när snuten står på vägar som går parallellt med vägen man kör på! Lasern ger mer utslag än man tror!

Nu finns det även laservarnare varnar när du blir beskjuten bakifrån. Polisens laser fungerar ju utmärkt åt andra hållet också.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Maizer
12 maj 2008
Varför ska du Alltid berätta om hur mycket problem du har/haft med polisen hammarslag? Gjorde en egen tråd bara för att berätta att du hade fotboja och för att berätta hur kriminell du är. Vi fattar, du hatar snutar, du är jääättekriminell och all vi på garaget borde va rädda för dig, speciellt med tanke på att du har kontakter inom laserbranschen.

DFFL
9 020 Inlägg
12 maj 2008
De senaste dagarna har det bara varit ett enda virrvarr av gamla jävla skittrådar som har dragits upp.

Varför?
Har folk lärt sig hur sökfunktionen fungerar för en gångs skull?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
12 maj 2008
Maizer skrev:
Varför ska du Alltid berätta om hur mycket problem du har/haft med polisen hammarslag? Gjorde en egen tråd bara för att berätta att du hade fotboja och för att berätta hur kriminell du är. Vi fattar, du hatar snutar, du är jääättekriminell och all vi på garaget borde va rädda för dig, speciellt med tanke på att du har kontakter inom laserbranschen.

LOOOL lol

En snabb sökning på Laser scrambler eller Laser jammer på google ger många träffar på sidor som säljer sånna prylar.

Sidledesförare
268 Inlägg
12 maj 2008
Ska dom se något på 1km håll så ska det då jävlat säkert vara något på stativ, finns ingen risk du handhåller en zoom och ser om någon har bältet på sig på 1km håll.

Man vet aldrig, före man vet

Bobo
12 maj 2008
Här kan ni läsa lite om mätning, går även se olika bilder på olika avstånd upp till 400m rätt intressant, finns även ett klipp

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … laser.htm#
Senast redigerat av Bobo (12 maj 2008)

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 maj 2008
barrre skrev:
Hammarslag skrev:
Severin skrev:

Det fungerar alldeles utmärkt, den varnar på mycket längre avstånd än 400m. Oftast varnar den dels om dom skjuter på framförvarande bilar, och även om dom börjar skjuta på längre avstånd än 400m! Den enda gången man inte har en chans är ju om dom står i t.ex en skarp kurva och skjuter på korta avstånd direkt och att det inte finns några bilar framför som lasern kan ge utslag för. Dom varnare jag sett brukar oftast varna LÅNGT i förväg, till och med när snuten står på vägar som går parallellt med vägen man kör på! Lasern ger mer utslag än man tror!

Nu finns det även laservarnare varnar när du blir beskjuten bakifrån. Polisens laser fungerar ju utmärkt åt andra hållet också.

Den varnar endast när du blir beskjuten o det tar 0.5 sek för den ca att få sitt mätvärde så om du har en övermänsklig reaktionsförmåga och porsche GT3 bromsar så ja då kanske den gör nytta.

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 maj 2008
Maizer skrev:

Ska fika med en snut nästa vecka så vetefan om jag hatar dom så jävla mycket ? roll
Finns bra och dåliga poliser, presis som vanligt folk.
Sen är jag iofs ganska tuff cool

Evolution Garage
394 Inlägg
21 maj 2008
Hammarslag skrev:
barrre skrev:
Hammarslag skrev:

Den varnar endast när du blir beskjuten o det tar 0.5 sek för den ca att få sitt mätvärde så om du har en övermänsklig reaktionsförmåga och porsche GT3 bromsar så ja då kanske den gör nytta.

Jasså? Så dom gångerna den fått spel och tjutit om laser är bara "rena tillfälligheter" att dom inte stoppat mig eftersom jag hunnit bromsa ner min fart eftersom dom sköt på bilen framför först? Du påstår alltså att lasern inte studsar överhuvudtaget?
En tankeställare vore ju att tända en extremt stark strålkastare på natten, hur mycket studsar den? skillnaden är ju att lasern inte är synlig för blotta ögat.

Skulle gärna bli överbevisad då jag testat det i verkligheten många gånger och dessutom har flera polare som använder det i jobbet varje dag!

Egentligen repeterar jag bara till större del mig själv från ovan eftersom du enbart verkat ha läst halva mitt inlägg. cool

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Sök