Tjenare! har gått runt o funderat lite på att kanske införskaffa en escort xr3i som första bil, men undrar om de är en kul förstabil och om den är nå pigg, för 105 häst låter ju inte så övertygande? =P
vidare så undrar man ju om den är billig att äga, eftersom staten försöker få bort all privat motor trafik (man kan ju tro de iaf)?
Jag har haft en xr3i och jag var gör nöjd me den. Min var iofs stylad o så hade jag slängt på ett sportavgasystem + KN filter ( lät lite små mysigt ) Den gick rätt bra faktiskt o som första bil eller som andra bil som min va så tycker jag att den funkade bra. Billig försäkring oxå. Sen så är de rätt billiga o köpa med + att de är relativ enkla att greja med om det är ngt. Nu finns inte min bil längre då en dum kärring körde på mig men jag tycker absolut att det är en ok första bil. Om du undrar ngt så e det bara o PMa mig för jag har haft två fordar så jag kanske kan svara på ngt om det e så
Nissan 200, Celica (86-89), Swift GTI 89>, Mitsubishi Colt, Corolla GTI osv... Inte svårt att hitta en roligare bil... Kvallisorten på gamla Escort är dessutom bedrövlig..
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Rolig bil för lite pengar... Plågade min i 1000 mil å d enda jag kostade på den var en liter olja å 4 stift. Men motorerna är klena.. Min började trycka ut olja via luftburken.. Men den hade nästan gått 20000 mil åxå...
Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Jag hade en sådan, en från 1990 (Calypseröd). Då för (10 år sedan) var den väl häftig och snygg även jag innerst inne tyckte då att det var en tjejbil så hade jag ganska kul med den den sommaren jag hade den.
Med tanke på kraven på bilar nu för tiden så är den nog inget och ha, dessutom är de väldig plastiga invändigt. Vore jag dig skull ejag satsa på en BMW 325 cab (E30) från 1989-1990. En klart bättre val på alla sätt, snyggare, fräckare och dessutom starkare om du helst vill ha en billig Cabriolet dvs.
jo tack, en e30 cab skulle ja väl inte tacka nej till, men betalar du? *kollar ner i plånboken* däremot så har ja även haft funderingar på 318 e30 coupe, men helst skulle man ju ha en 6'a, men dom dricker ju trots allt litern enligt va ja fått fram....
Har själv varit i den sitsen, Viket förmodligen alla här har varit. Ödsla inte så mycket energi på vilken bilmodell och färg mm du kan tänka dig att köra runt i. Titta runt i stället efter vad du får för dina pengar och låt slumpen avgör vad det blir för en bil. För en bil i den prisklass som du värkar vara ute efter betyder skick och mil mer än vad det är för märke och modell det är trots allt en första bil
jo tack, en e30 cab skulle ja väl inte tacka nej till, men betalar du? *kollar ner i plånboken* däremot så har ja även haft funderingar på 318 e30 coupe, men helst skulle man ju ha en 6'a, men dom dricker ju trots allt litern enligt va ja fått fram....
Ska du köpa en 318(E30) då ska du satsa på en 318is. Den har starkare motor och bättre vrid men tyvärr fortfarande ingen 6:a.
Själv skulle jag aldrig köpa en BMW med mindre än 6 Cylindrar. Motorljudet från BMW's 6:or uppåt är underbara, i och för sig har de nya modellerna blivit lite mer riskokaraktiga, men fortfarande långt ifrån.
Hur som helst, satsa på en BMW med en 6:a, en 320 exempelvis drar inte så mycket, det är bara myt. Jag har haft många BMW, hela 8st, där ibland 320 (E30). Ingen räser direkt men glider fint på landsväg och motorväg.
Senast redigerat av Black Knight (29 januari 2005)