3012
Sök

Run Flat tyres

Kokar ris
923 Inlägg
14 oktober 2008
A_Lindahl skrev:
Allt som har med dessa sorters däck är bara en massa skräp..

Däcket går inte att laga, och oftast, som skrivit i tidigare inlägg så tror folk att man aldrig kan få punktering och kör därmed fast man har punktering..

Jag själv ser ingen fördel med däcket, då du kan egentligen kan få 2 däck i medelklassen istället för ett "run-on-flat" däck..
Däcket är till för att man ska kunna ta sig till närmaste verkast och byta, och att det ska gå och hålla bilen på vägen vid en punktering, istället för att bilen t.ex. kan hamna i diket vid högre hastigheter.. Det är inte så när man har fått punktering att man från och med då, kan åka 20 mil och och vid 19mil börja tänka: -"man kanske skulle börja fundera på att ta sej till en däckverkstad.."

Eftersom det verkar vara en merit att skriva att man jobbar med däck, så har jag själv skiftat, lagat punktering och balanserat däck sedan 10 års åldern, och min far har ca 30 års erfarenhet inom branschen..

tänkte bara gratulera dig till att vara den första i tråden att säga rätt namn på däcktypen.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

274 Inlägg
14 oktober 2008
Saleenkungen skrev:
nu ska jag vara rolig nu. men ett seriöst svar. Finns det run falts till cycklar. och hur länge håller dom då. innan man kan byta

Kevlardäck heter de till cykel. De kan också få punktering men de tål lite mer och kostar lite mer smile Sen så köper du till extra tjock slang så klarar du dig ett tag.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 oktober 2008
Känns som att detta är en vettig däckstyp för polisen och liknande, då de kör hårdare och vissa kan råka ut för spikar/fotanglar på ett annat sätt än vad den normala föraren gör. Hur håller däcken i sådana situationer föresten?

Forummoderator
18 132 Inlägg
29 november 2008
Akkotarme! Som sagt. Därmed är tråden 'nuff said.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Random Hero
4 047 Inlägg
29 november 2008
vfr inte ha en "korv" som cross däck då tongue

Dog food lid. Backwards

Sök