2271
Sök

Hjälp med luftfilter till golf III

...
82 Inlägg
4 mars 2006
Trådstartare
Hej.. Jag kan börja mea att säga direkt att jag inte är så haj på bilar smile

Men de är så att jag har en Golf III -93 som jag hade tänkt att sätta dit ett öppet
luftfilter på.. Men till luftburken går de ju två "slangar" och en kabel, vad är detta och vad ska jag göra med dem.. för jag måste ju ta bort luftburken för att sätta dit de nya..
Mycket tacksam för svra..

/Erik

4 571 Inlägg
4 mars 2006
nån av slangarna är nog vevhus venten.

...
82 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Ingen annan som kan säga mer?

Lada-missbrukare
566 Inlägg
11 mars 2006
Har du nån bild så man lättare förstår?smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

3 Inlägg
11 mars 2006
tjena skit unge...kabeln sätter du fast någonstans där den inte kan komma åt någon del som rör sej...använd stripes eller tejp..den stora slangen fäster du luftfiltret på!!! lycka till

...
82 Inlägg
11 mars 2006
Trådstartare
Daani skrev:
tjena skit unge...kabeln sätter du fast någonstans där den inte kan komma åt någon del som rör sej...använd stripes eller tejp..den stora slangen fäster du luftfiltret på!!! lycka till

Vad är kabeln till för då? Jag förstår faktiskt att jag ska sätta luftfiltret på den stora slangen.. smile
så långt är jag med..  men det är två stycken små slangar som går till locket på luftburken med.. vad är detta..  Jag kan ta en bild om ett par dagar när min kamera är hemma igen..

41 Inlägg
4 april 2006
skitunge skrev:
Daani skrev:

Vad är kabeln till för då? Jag förstår faktiskt att jag ska sätta luftfiltret på den stora slangen.. smile
så långt är jag med..  men det är två stycken små slangar som går till locket på luftburken med.. vad är detta..  Jag kan ta en bild om ett par dagar när min kamera är hemma igen..

Jag gjorde så här på min gamle Golf III, jag tog loss själva insugsröret & så la ja ner öppna filtret i burken, iaf tryckte så långt ja kunde!

Lycka till

Vem gillar fartkameror? Inte jag

Sök