4362
Sök

Hur får jag tyst på pipandet

9 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
När man stänger av bilen så piper det 3 gånger, några har sagt att det är för att varna att fronten sitter kvar.
Hur stänger man av den funktionen?

En Sony CDX-L400X är det och sitter i en Audi A6 -95.

Tack.

Jägermeister
910 Inlägg
7 mars 2006
Alldeles rätt, det är just för att varna för att du inte ska glömma fronten som den piper.
Rätt irriterande jag vet.smile
Det finns en liten liten knapp på sidan eller på stereon du ska skifta till ett annat läge.
Knappen sitter inne i ett litet hål i själva stereons chassi och är ganska svår att hitta.
Så var det på min sony jag hade sist, på min nya pioneer går det att välja bort i stereons meny.

Mvh/Gemini78
Senast redigerat av gemini78 (7 mars 2006)

En gång är ingen gång...

9 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
aha, o inget står det i manual heller vart den där knappen finns. hmm

Stort tack!

157 Inlägg
7 mars 2006
på sonys CDX-R3300 vad det så att man skulle stänga av sterion tändningen är igång, och så skulle man hålla in en knapp (minns inte vilken) några sekunder, så komemr en annan meny upp (som man inte hittar när sterion är igång) och där kan man ställa av det irriterande ljudet

9 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
D_Xarz skrev:
på sonys CDX-R3300 vad det så att man skulle stänga av sterion tändningen är igång, och så skulle man hålla in en knapp (minns inte vilken) några sekunder, så komemr en annan meny upp (som man inte hittar när sterion är igång) och där kan man ställa av det irriterande ljudet

något sådant måste det vara, halvt demonterade hela stereon för att hitta den där knappen utan resultat big_smile
Jag får ringa sony's support annars smile

Tack ska ni ha igen.

781 Inlägg
7 mars 2006
om inget annat får du väl plocka isär den och plocka väk högtalaren i cd som piper?tongue om de inte går att stänga av

Båtmekaniker
57 Inlägg
7 mars 2006
Lånar tråden!
Ngn  som vet hur man gör på en pioneer?

Gustaf

Friska motorer tänder varje varv

9 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
timpan_87 skrev:
om inget annat får du väl plocka isär den och plocka väk högtalaren i cd som piper?tongue om de inte går att stänga av

högtalaren sitter inte innuti cd:n, den gör att det piper från högarlarna på instrumenbrädan..

8 156 Inlägg
7 mars 2006
Gurra, det finns manualer att ladda hem på pioneers hemsida.
http://pioneer.se/se/content/support/su … nuals.html

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
7 mars 2006
starscream skrev:
något sådant måste det vara, halvt demonterade hela stereon för att hitta den där knappen utan resultat big_smile

Tack ska ni ha igen.

Jag misstänker att det bara är att hålla inne någon meny-knapp i några sekunder eller så, men jag ska kolla upp det. Laddar hem manualen nu.

*Edit: Prova att trycka (sel) + (6)
(samtidigt alltså.)
Senast redigerat av Phaetoon (7 mars 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

9 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
starscream skrev:

Tack ska ni ha igen.

Jag misstänker att det bara är att hålla inne någon meny-knapp i några sekunder eller så, men jag ska kolla upp det. Laddar hem manualen nu.

*Edit: Prova att trycka (sel) + (6)
(samtidigt alltså.)

tack!!

tyvärr va de pipljudet på själva knapparna som försvann då.
Men nära va det.

Weee!! tänkte jag när det stog "Beep Off" big_smile

391 Inlägg
8 mars 2006
Gurra skrev:
Lånar tråden!
Ngn  som vet hur man gör på en pioneer?

Gustaf

haha lätt och veta, viken pioneer  du menar.

men på min senaste Pioneer "DEH-P77MP" så håller du in "Function" knappen när stereon är av men strömen på,  då fick jag fram en extra meny med lite godis i smile

8 156 Inlägg
8 mars 2006
starscream skrev:
tyvärr va de pipljudet på själva knapparna som försvann då.
Men nära va det.

Weee!! tänkte jag när det stog "Beep Off" big_smile

Nära skjuter ingen hare.
Det såg bra ut på pappret...
Kunde inte hitta något annat i manualen tyvärr.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

SSS -12
3 217 Inlägg
8 mars 2006
Varför måste man ha bort pipandet? Det är väl bara bra... Sen är det trots allt så att försäkringen tar inte stereon såvida du inte har tagit av fronten!

Har för mig att vissa försäkringsbolag tjurar som fan över det iallafall...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 417 Inlägg
8 mars 2006
Ja, det är väl bra att det piper, så glömmer ni inte att ta av fronten när ni går in smile

9 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
nä, jag tycker bara det är störande..

man hinner ju inte ur bilen heller innan det hinner börja pipa tongue

Försöker ringa sony nu men lär få sitta i telefonkö en vecka sad

9 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
Snackade med Sony supporten nyss... o han sa att det inte går att ta bort pipet sad
Nästan så man får lust o ringa upp igen o fråga nån annan.

781 Inlägg
8 mars 2006
starscream skrev:
timpan_87 skrev:

högtalaren sitter inte innuti cd:n, den gör att det piper från högarlarna på instrumenbrädan..

oki de gjorde de inte från min gammla cd..

608 Inlägg
8 mars 2006
piper i min sony spelare me.ha int tänkt på de men måst se fall de går att få bort de på någo sätt hmm .håller me om att de e ganska störande de där ljudet!

old volkswagens never die,they just get lower:D

9 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
jens volvo in sports skrev:
piper i min sony spelare me.ha int tänkt på de men måst se fall de går att få bort de på någo sätt hmm .håller me om att de e ganska störande de där ljudet!

vilken modell har du?

Sök