Ja då vet jag att det inte är fel på generatorn i alla fall det va skönt att höra att laddningen är ok! Jag bytte motor o låda för ett par månader sedan för min gamla drog en hel del olja 5 dl i veckan men lådan var det ju i och för sig inget fel på men det var lättast att byta allt som ett paket tog bara 6timmar själv så jag är nöjd för att vara första gången, den motorn som sitter i nu har bara gått 18500mil den andra hade gått 35000mil. jag har kollat på insugs packningen o den ser lite konstig ut vid 1,2,3 insug så har den liksom glidit eller krypt i från insuget så det bildas glipor mellan packningen o insuget men det konstiga är att den inte reagerat om jag sprutat startgas där eller kan det läcka i alla fall utan reaktin på startgasen?
Har en annan fråga till alla som kör 740! det är så att när bilen står på tomgångs varv och man trycket på bromsen upprepade gånger så skenar motorvarvet upp från ca 700varv till 1000-1200varv men lungar sig om man inte fortsätter att pumpa på bromspellen ska det bete så eller är det fel på backventilen till bromsservon eller i själva bromsservon på min volvo?
Hade samma problem på min volvo 240 jag.. Men jag ställde ner min å gjorde rent den sen gick den som den skulla, De är bara att leta vidare, Men ett tips. Byt till INSPRUT!
Har en annan fråga till alla som kör 740! det är så att när bilen står på tomgångs varv och man trycket på bromsen upprepade gånger så skenar motorvarvet upp från ca 700varv till 1000-1200varv men lungar sig om man inte fortsätter att pumpa på bromspellen ska det bete så eller är det fel på backventilen till bromsservon eller i själva bromsservon på min volvo?
Finns de inget som fungerar på din bil...Bara fel hela tiden..!
Att byta bil så fort det krånglar lär man sig inget på, visst man kanske slipper problemet men får snart nya bilen är världens största sparbössa det kvittar hur mycket man stoppar i så blir den aldrig full!