2327
Sök

Ungefär vid vilken effekt bottnar dessa saker.På en 945 tic

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
R-spridare (968or)
531 topp
vxkam
Lmm med slut nr 012
19t aggregat
3" hela vägen med race kat o en dämpare
Jag tänker åka på vanlig soppa

Vart tror ni att man hamnar
Senast redigerat av volvokrille12 (21 december 2008)

"bara en mor kan älska en sån son"

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
ingen??

352 Inlägg
21 december 2008
prova berätta vad du har för bil också så man har lite att utgå ifrån smile så kanske du får bättre svar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
rätt sida 300 sträcket iaf

ja så långt är ja också med

Smålänning
7 883 Inlägg
21 december 2008
Gör du allt annat rätt (topp, grenrör etc) så kan du kanske med lite tur få ut 400. Beror ju på ladd förståss smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Gör du allt annat rätt (topp, grenrör etc) så kan du kanske med lite tur få ut 400. Beror ju på ladd förståss smile

Tänkte försöka behålla original grenrör dock portat.
531:an blir portat med större avgasventiler.
ladd hade ja en plan någonstans 1,4 typ

33 Inlägg
21 december 2008
Frågan är hur långt originalsprutet orkar med, (dock så vet jag inte det tänkte lite högt bara) smile

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
de hänger vad ja har hört med för att bottna dessa grejer iaf... blir en ett anpassat chip för de här också

Med lem
1 127 Inlägg
21 december 2008
Nått du borde byta ut är den VX3kammen, dom är inte så överdrivet bra som alla påstår, en vanlig V-kam är lite vassare. Eller varför inte en riktig eftermarknadskam. De är inte så dyra, kgtrimning har en del.

Får ett helt annat register. VX3 kammen är har ju avgasnocken förskjuten 3grader så den ska bli lite trevligare på låga varv.
Senast redigerat av H3dlund (21 december 2008)

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Den ska vara ganska bra anpassad till den här nivån ja ligger på. Annars är de ju H-kam som kan vara ett bra alternativ. Kg kammar är relativt dyra med tanke på vad dom ger.

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 december 2008
twin_cam skrev:

400hk på bensin är inte realistikt.

300hk kan man hitta på en halvmiss, men allt över det kräver mer än att chansa.

(jag vet att det finns en saab som bromar 407hk med 19T på bensin, men det blir lite som att hoppa på badrumsvågen...  ingen siffra som går att använda direkt.)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
de kommer ingen e85 i närheten av min bil inte en chans

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 december 2008
volvokrille12 skrev:
de kommer ingen e85 i närheten av min bil inte en chans

eeeh okej?  då kommer du ju behöva promenera med dunkar till macken när du skall tanka iom alla pumpar har E85 nu för tiden....  eller hur menade du?

jag antar att du menar att du  inte tänkt köra den på E85, inte för att det nämnts E85 alls, men varför inte skriva allt i första inlägget? blir så mycket enklare att nå rätt svar då.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
tolkade de som att du menade att e85 måste till för att utvinna den effekt som twin_cam trodde jag kan speca lite mer fakta i börjar...

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 december 2008
E85 gör effektletandet lättare, men man behöver större spridare, 2cc per hk på 4cyl för E85, dvs ca 200hk på gröna spridare.   Behövs inte E85 för att nå effektmålet så är det att föredra att åka på bensin faktiskt. både ekonomiskt och tekniskt
Senast redigerat av torpis (21 december 2008)

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
tänkte klara mig utan iaf då har ju helldre mindre effekt..

948 Inlägg
21 december 2008
c:a 280-300hk och tänk på att du måste ha en koppling som hänger med och en diffbromsad bakaxel är ju inte fel att ha när man når högre effekt för hur kul är det att börna höger bak wink
Senast redigerat av TobbeTT (21 december 2008)

Blyfot
829 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
ja så är de. men ja nu ville ja veta ungeför vad grejerna klarar att ge..

77 Inlägg
21 december 2008
Om vi utgår från att du har allt hemma. att du inte monterar det, åker o mappar/bänkar så slipper man ju spekulationer? Tror det är svårt att säga vilken effekt det ger , inte ens en expert kan ju säga var du hamnar. Att många säger 280-320hk eller vad som helst så är det ju gissning eller antagande.

"men bara min åsikt.."

Sök