2657
Sök

Ungefär vid vilken effekt bottnar dessa saker.På en 945 tic

1 062 Inlägg
21 december 2008
#21
torpis skrev:
(jag vet att det finns en saab som bromar 407hk med 19T på bensin, men det blir lite som att hoppa på badrumsvågen...  ingen siffra som går att använda direkt.)

Ok... du tror så och jämför med vilka då? andra bromsningar av 19t som du hävdar är "stadigare"?
Kan tala om att motorn va duktigt "varm" när den bromsades och de sista 3 bromsningar var alla över 400hk. Och det var inte tal om några korta svep heller. Inomhus med en liten fläkt som kyler IC.
M.V.H.


★★★★★
455 Inlägg
21 december 2008
#22
volvokrille12 skrev:
R-spridare (968or)
531 topp
vxkam
Lmm med slut nr 012
19t aggregat
3" hela vägen med race kat o en dämpare
Jag tänker åka på vanlig soppa

Vart tror ni att man hamnar

låter som 300hk receptet på TPC. dock tror jag om du bänkar bilen, blir besviken o hamnar under 300 tyvärr...

Blyfot
829 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#23
då pratar vi drivhjuls hästar

"bara en mor kan älska en sån son"

Mr.
253 Inlägg
22 december 2008
#24
volvokrille12 skrev:
då pratar vi drivhjuls hästar

Jisses... mest realistiskt är väl 280-300. Men du verkar ju bara vilja höra siffror över den realistiska gränsen. Så jag säger 1000hk så kanske du blir nöjd.

Köpes:
18T Turbo

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
22 december 2008
#25
tyvärr orkar inte dem där spridarna du ska köra med speciellt långt om du ska plocka effekten genom laddtryck. tror inte du lyckas komma över 300hk i motorn, och defenetivt inte på hjulen.

det bästa är att köpa ett eftermarknadssprut direkt, för det tjänar du enormt på om du kan mappa den ordentligt och det finns det många företag som kan.

sen finns det grymt mycket effekt att hämta i toppen. så tipset är att lämna den till någon som verkligen kan och vet vad han gör.

så tyvärr kommer du nog inte speciellt långt med den setupen du tänkt dig, dock är det en jävligt bra början till en vass motor. och den kommer gå bättre än orginal utan tvekan, men över 300hk kommer du nog inte.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Blyfot
829 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
#26
pwei skrev:
volvokrille12 skrev:
då pratar vi drivhjuls hästar

Jisses... mest realistiskt är väl 280-300. Men du verkar ju bara vilja höra siffror över den realistiska gränsen. Så jag säger 1000hk så kanske du blir nöjd.

Ja svarade på att de om att man blev besviken vid en bänkning och de är ju ganska bra bort fall vid rullande landsvägs bänken. Hamnar ja på runt 300 i motorn är ja nöjd. Ville veta mer ungefär när sakerna kan tänkas bottna sen har man ju inte mer effekt än vad som står på pappret efter bänkning allt annat är fantasi och uppskattning

"bara en mor kan älska en sån son"

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
22 december 2008
#27
ofta man bryr sig om själva motorns effekt dock... det är ju på hjulen det händer.. annars är ju g.org hästar något att föredra..
och så är det inte så dyrt heller smile
Senast redigerat av volvoandy90 (22 december 2008)

~Andy~

Blyfot
829 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
#28
Jag tror att de blir en duglig maskin med dom grejerna

"bara en mor kan älska en sån son"

★★★★★
455 Inlägg
24 december 2008
#29
volvokrille12 skrev:
Jag tror att de blir en duglig maskin med dom grejerna

jodå lär ju bli skillnad mot original iaf, men byt till m90 lådan med om du inte redan gjort det, för m46 lär ju säga upp sej omgående skulle jag tippa.

Blyfot
829 Inlägg
24 december 2008
Trådstartare
#30
blir inge byte förens den har rasat. Polaren åker m46 på sin trimmade 740 tic o de håller, så ja testar

"bara en mor kan älska en sån son"

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
24 december 2008
#31
http://www.garaget.org/mypage/index.php?user=1640 hans gamla 940 hade ca 400hk med lh 2,4 samt r-spridare etc


Sök