en fråga bara...varför inte ha elen kvar på motorn när man lyfter ur den?
i databoxlådan är det aplätt att dela elen och gör demonteringen och monteringen av motorn och lådan väldigt mycket lättare
hade ändå fått ta bort den när jag målade så jag tog bort det så istället =P
fast det lär vara 2timmar extra arbete att ha elen lös och böka med den när motorn sitter i
sist jag hinka i motor i min tog elen 3minuter att koppla ihop fast vi alla gör olika mer att göra det enklare om du inte vet hur man delar elen på ett otroligt smidigt sätt
montering av motor och låda i motorutrymme inkl fastskruvning av alla motorfästen och inkoppling av elsystemet tog mig 20minuter sist jag gjorde det hemligheten är att alla motorfästen utom det högra under kamremsidan låter man sitta kvar på motorn och det är hur enkelt som helst att få motorn på plats eftersom det är koniskt på balken så det glider i plätt lätt bakre fästet är lite trångt att komma åt men skruvade dit det med en lednyckel det bakre fästet är svårt om man väljer att ha bussningen kvar på styrväxlen fast det kanske du märkte ;-)