Som många vet så finns det två modeller av volvo 740. En sport och en lyx. Jag har lyx modellen. På den modellen kan man inte få i femmans växel utan att man har i fyrans växel först. När man har fyrans växel i måste man trycka på en knapp för att få i femmans växel.
Nu är det så att hela min knopp har åkt av för andra gången så jag måste "tjuvkoppla" två elsladdar för att få i femmans växel.
Har ni någen av er erfarenhet att den knoppen har flygit av i era 740? Jag har jag inte precis varit agressiv...
Vart med att jag som nybliven körkortstagare och första gången med släp, nånstans runtom Majorna i GBG helt plötsligt satt med växelspaksknoppen från 740'n i handen. Något stressigt
Som många vet så finns det två modeller av volvo 740. En sport och en lyx. Jag har lyx modellen. På den modellen kan man inte få i femmans växel utan att man har i fyrans växel först. När man har fyrans växel i måste man trycka på en knapp för att få i femmans växel.
Nu är det så att hela min knopp har åkt av för andra gången så jag måste "tjuvkoppla" två elsladdar för att få i femmans växel.
Har ni någen av er erfarenhet att den knoppen har flygit av i era 740? Jag har jag inte precis varit agressiv...
ja men du kommer inte få "5ans växel" om du inte har fyran i, om du kör på ettan och väljer överväxeln kommer nästan bil som att lägga i tvåan.
Brukar höra till vanligheterna när man ska leka på isen och bara slänger i växlarna att knoppen åker av. Det e original på 740 och ska så vara. Annars e något tokigt.
snacka om i-landsproblem per kommer hem efter en dag på jobbet: -växelspaksknoppen åkte av när jag skulle åka hem idag, jag tror vi måste skrota bilen jobbigt dock om man har OD ja...
Jag har samma problem i min 740 med OD. Bara att stanna nånstans och försöka pilla ner sladdarna igen till knappen. Det blir enklare med sladdarna om man har en penna eller ngt så att man kan trycka ut knappen från växelknoppen och sen koppla sladdarna. Glöm inte att dra sladdarna genom knoppen först bara.