3388
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

2 419 Inlägg
27 september 2011
#2481
Skapligt mkt kolfiber på den yikes Vad ligger vikten på ungefär? smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#2482
Jahaja, det verkar som att vi ska bygga nåt liknande en sån här inom kort, kompisen/kunden letar för fullt nu efter ett vettigt utgångsobjekt, en skadad 964 är alltså vad vi letar efter.
Skicka PM om ni har nåt tips!

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2011/01/moblog_865ea40c.jpg


Go Faster Motorevents
177 Inlägg
28 september 2011
#2483
Så sjuuuukt feta dom Porscharna

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#2484
Hehe ja, men den ska bli lite annorlunda med mer fjädringsväg bak t.ex.


SVK Customs
1 639 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#2485
Tänkte göra avgasutblås och luftutsläpp från oljekylarna till diff och låda såhär ungefär, kan det funka tror ni?

https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70842/70842-f8ca2cf7605b220324ded3dc8667c792_large.jpg


588 Inlägg
28 september 2011
#2486
kan bli snyggt smile 3 tums rör eller vad hade du tänkt dig smile?


1 338 Inlägg
28 september 2011
#2487
Kör Sidepipes och Venturi Tunnel!
tror jag skulle bli ballt o så pajer inte avgaset när du driftar och om du touchar väggen? tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#2488
Hamster skrev:
kan bli snyggt smile 3 tums rör eller vad hade du tänkt dig smile?

Japp.


SVK Customs
1 639 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#2489
mYGeL skrev:
Kör Sidepipes och Venturi Tunnel!
tror jag skulle bli ballt o så pajer inte avgaset när du driftar och om du touchar väggen? tongue

Nej, det blir för mycket bök med 180 graders headers om man ska ha ut samma ljud på båda sidorna.


964 Inlägg
28 september 2011
#2490
Sportvagnskonsult skrev:
Dogge_93 skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Hur enkelt som helst smile
+ att det ökar vridstyvheten i karossen tack vare kolfibern samt att det blir limmat överallt, inte punktsvetsat som original.

Jahaa där e skarvar:D Men hur gör man på en bil som inte har det? Typ E34 där är ju inga skarvar alls? yikes

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4238_n.jpg

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

SVK Customs
1 639 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
#2491
Matte lagar en liten skada på bakskärmen på en blå bil

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/295715_197229637015610_115702491834992_456121_1048956670_n.jpg


SVK Customs
1 639 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
#2492
Antonicracing skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Dogge_93 skrev:
Jahaa där e skarvar:D Men hur gör man på en bil som inte har det? Typ E34 där är ju inga skarvar alls? yikes

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4238_n.jpg

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (29 september 2011)


ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
29 september 2011
#2493
hmmm ja de lät ju som att de va lite att göra.. svårt att få en uppfattning på hur mkt jobb de igentligen är då man bara ser små delar av de ni gör... massa kreds till er smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
29 september 2011
#2494
Sportvagnskonsult skrev:
Antonicracing skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4238_n.jpg

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Smoke Tires Not Drugs.

Under upplärning
368 Inlägg
29 september 2011
#2495
mickecorrado skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Antonicracing skrev:

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
29 september 2011
#2496
Dogge_93 skrev:
mickecorrado skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink
Senast redigerat av mickecorrado (29 september 2011)

Smoke Tires Not Drugs.

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
29 september 2011
#2497
Jag tror min taklucka vägde 30-40 kilo minst. Så jag gjorde en rejäl viktbesparing.

Go Faster Motorevents, TuneTec

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
29 september 2011
#2498
mickecorrado skrev:
Dogge_93 skrev:
mickecorrado skrev:

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Är väl inga problem om man har en rejälbur..

Go Faster Motorevents, TuneTec

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
29 september 2011
#2499
S500R skrev:
mickecorrado skrev:
Dogge_93 skrev:

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Är väl inga problem om man har en rejälbur..

Nä men då väger buren mer än vad taket gjorde från början wink

Smoke Tires Not Drugs.

Under upplärning
368 Inlägg
29 september 2011
#2500
mickecorrado skrev:
S500R skrev:
mickecorrado skrev:
Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Är väl inga problem om man har en rejälbur..

Nä men då väger buren mer än vad taket gjorde från början wink

Jag syftade på att göra de här balkarna i kolfiber då de i stort sett inte väger något om man ska ha de lika starka som de var innannär de var i plåt wink
Senast redigerat av Dogge_93 (29 september 2011)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!


Sök