1788
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
19 november 2011
#2601
Man undrar vart ni får allting ifrån?

Skulle verkligen vilja råda dom som inte är insatta att inte blanda sig i!

Faktum!

Kristian satte priserna själv!
Kristian lovade resultat!
Kristian kunde inte leverera lovat resultat!
Kristian var inte ärlig mot sina kunder, vare sig vad gäller kvalite eller tid!

Ingen har ifrågasatt hans priser, enbart hans ärlighet och dåliga resultat.

Det tog 260h att få ordning på våran bil efter besöket hos honom.
Då hade vi endå fått slänga hälften av kaross delarna!

Och ja, vi har sparat alla bilder som bevis plus ett utlåtande från Klarby!
Litar ni inte på mig, fråga honom vad han tycker!

16 197 Inlägg
19 november 2011
#2602
HereComesTrouble skrev:
Man undrar vart ni får allting ifrån?

Skulle verkligen vilja råda dom som inte är insatta att inte blanda sig i!

Faktum!

Kristian satte priserna själv!
Kristian lovade resultat!
Kristian kunde inte leverera lovat resultat!
Kristian var inte ärlig mot sina kunder, vare sig vad gäller kvalite eller tid!

Ingen har ifrågasatt hans priser, enbart hans ärlighet och dåliga resultat.

Det tog 260h att få ordning på våran bil efter besöket hos honom.
Då hade vi endå fått slänga hälften av kaross delarna!

Och ja, vi har sparat alla bilder som bevis plus ett utlåtande från Klarby!
Litar ni inte på mig, fråga honom vad han tycker!

får man fråga va de gjorts för jobb på bilen å va ni fick betala?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Livsnjutare
1 707 Inlägg
19 november 2011
#2603
Alla skärmar och bak skulle passas in då ordentligt.
Sedan skulle allt draperas i kolfiber.
Fronten skulle gjutas av och en ny i kolfiber tillverkas.
Huven som var i kolfiber skulle få en v-skarv, så halva draperades med väven åt andra hållet.

Kommer inte ihåg vad Kristian satte för pris, men vi ifrågasatte det aldrig utan han fick precis vad han ville ha.

Som tur var drog arbetet ut på tiden så vi valde att delbetala istället så fort vi fått in och godkänt delarna. 


Massa lögner, ursäkter mm så dök till slut halva bilen upp med lastbil. Hade stått med rutorna nere i 3 dagars regn. Ingenting var inpassat, fronten var endast draperad, det var blåsor..vågor över hela bilen.

Slutsats: Fronten och framskärmarna fick slängas, totalt renovering invändigt pga allt vatten.
Hade inte betalt allt eftersom vi aldrig fick alla grejer till bilen, kvittade buren mot klarlacken..som var riktigt skit.
Gick endå back omkring 25 000:- plus totalt omlack,nya delar mm som övergick 100 000:-.

En lång historia kort..

16 197 Inlägg
19 november 2011
#2604
HereComesTrouble skrev:
Alla skärmar och bak skulle passas in då ordentligt.
Sedan skulle allt draperas i kolfiber.
Fronten skulle gjutas av och en ny i kolfiber tillverkas.
Huven som var i kolfiber skulle få en v-skarv, så halva draperades med väven åt andra hållet.

Kommer inte ihåg vad Kristian satte för pris, men vi ifrågasatte det aldrig utan han fick precis vad han ville ha.

Som tur var drog arbetet ut på tiden så vi valde att delbetala istället så fort vi fått in och godkänt delarna. 


Massa lögner, ursäkter mm så dök till slut halva bilen upp med lastbil. Hade stått med rutorna nere i 3 dagars regn. Ingenting var inpassat, fronten var endast draperad, det var blåsor..vågor över hela bilen.

Slutsats: Fronten och framskärmarna fick slängas, totalt renovering invändigt pga allt vatten.
Hade inte betalt allt eftersom vi aldrig fick alla grejer till bilen, kvittade buren mot klarlacken..som var riktigt skit.
Gick endå back omkring 25 000:- plus totalt omlack,nya delar mm som övergick 100 000:-.

En lång historia kort..

oki.. mest bara nyfiken...   

så hela bilen skulle draperas med kolfiber?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Livsnjutare
1 707 Inlägg
19 november 2011
#2605
mja, ingenting av taket tex.

3 122 Inlägg
20 november 2011
#2606
HereComesTrouble skrev:
Alla skärmar och bak skulle passas in då ordentligt.
Sedan skulle allt draperas i kolfiber.
Fronten skulle gjutas av och en ny i kolfiber tillverkas.
Huven som var i kolfiber skulle få en v-skarv, så halva draperades med väven åt andra hållet.

Kommer inte ihåg vad Kristian satte för pris, men vi ifrågasatte det aldrig utan han fick precis vad han ville ha.

Som tur var drog arbetet ut på tiden så vi valde att delbetala istället så fort vi fått in och godkänt delarna. 


Massa lögner, ursäkter mm så dök till slut halva bilen upp med lastbil. Hade stått med rutorna nere i 3 dagars regn. Ingenting var inpassat, fronten var endast draperad, det var blåsor..vågor över hela bilen.

Slutsats: Fronten och framskärmarna fick slängas, totalt renovering invändigt pga allt vatten.
Hade inte betalt allt eftersom vi aldrig fick alla grejer till bilen, kvittade buren mot klarlacken..som var riktigt skit.
Gick endå back omkring 25 000:- plus totalt omlack,nya delar mm som övergick 100 000:-.

En lång historia kort..

Det är lätt att böla på internet...

Köper man ett piratkopierat kitt och lackar det rosa utan att passa in det, sen lämnar man in bilen på trailer i smådelar, lätt att se hur mycket passningsjobb det är då.
Fronten hade du själv plastat på, skevare jobb har jag aldrig sett...tror de la ner 20h bara på att försöka få den rak. Att sen Klarby gjorde det enda rätta som Kristian också skulle gjort, ringt och bett dig slänga det skeva eftermarknadskitet och handla ett riktigt.

Att rutorna var nere berodde väl på att du hade lämnat in bilen med delar av elen hemma och rutorna nere, men visst en plast kunde man väl fäst på rutramarna.

Kvittade buren mot klarlacken? Tja Kristian bad dig komma ner med bilen för ny klarlack, han hade dessutom brytit med den firman som lackat din bil för att han ansåg att det var undermåligt gjort och det skulle rättas till hos någon annan. Att sen du struntade i att betala buren är väl en annan historia.


Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 november 2011
#2607
viccoA skrev:
HereComesTrouble skrev:
Alla skärmar och bak skulle passas in då ordentligt.
Sedan skulle allt draperas i kolfiber.
Fronten skulle gjutas av och en ny i kolfiber tillverkas.
Huven som var i kolfiber skulle få en v-skarv, så halva draperades med väven åt andra hållet.

Kommer inte ihåg vad Kristian satte för pris, men vi ifrågasatte det aldrig utan han fick precis vad han ville ha.

Som tur var drog arbetet ut på tiden så vi valde att delbetala istället så fort vi fått in och godkänt delarna. 


Massa lögner, ursäkter mm så dök till slut halva bilen upp med lastbil. Hade stått med rutorna nere i 3 dagars regn. Ingenting var inpassat, fronten var endast draperad, det var blåsor..vågor över hela bilen.

Slutsats: Fronten och framskärmarna fick slängas, totalt renovering invändigt pga allt vatten.
Hade inte betalt allt eftersom vi aldrig fick alla grejer till bilen, kvittade buren mot klarlacken..som var riktigt skit.
Gick endå back omkring 25 000:- plus totalt omlack,nya delar mm som övergick 100 000:-.

En lång historia kort..

Det är lätt att böla på internet...

Köper man ett piratkopierat kitt och lackar det rosa utan att passa in det, sen lämnar man in bilen på trailer i smådelar, lätt att se hur mycket passningsjobb det är då.
Fronten hade du själv plastat på, skevare jobb har jag aldrig sett...tror de la ner 20h bara på att försöka få den rak. Att sen Klarby gjorde det enda rätta som Kristian också skulle gjort, ringt och bett dig slänga det skeva eftermarknadskitet och handla ett riktigt.

Att rutorna var nere berodde väl på att du hade lämnat in bilen med delar av elen hemma och rutorna nere, men visst en plast kunde man väl fäst på rutramarna.

Kvittade buren mot klarlacken? Tja Kristian bad dig komma ner med bilen för ny klarlack, han hade dessutom brytit med den firman som lackat din bil för att han ansåg att det var undermåligt gjort och det skulle rättas till hos någon annan. Att sen du struntade i att betala buren är väl en annan historia.

Då var vi där igen, nån som snackar utan fakta.

Jag var väldigt tydlig mot kristian att han var tvungen att passa in delarna ordentligt, fanns inga frågetecken om det.

Fronten skulle bara fungera som en plugg, var väldigt tydlig där med samt vilket jobb det skulle bli med den.

Slängde delarna långt innan vi ens bestämde att Klarby skulle lacka bilen. Så det var helt och hållet egetbeslut.

Fel angående elen med, skickade med dörrsidorna med den el som krävdes för att köra upp rutorna.

Kristian hävdade länge att det inte var nått fel på klarlacken och han erkände aldrig heller alla problem med inpassningen fast det var solklart från början. Han erbjöd sig bara att rätta till bakluckan där det var ett stort hål.

Med tanke på alla problem, dubbelt så lång tid, alla lögner. Var det inte direkt läge att lämna in bilen hos snubben igen. Då vill man naturligtvis inte betala för hela jobbet heller!
Buren var inte heller som vi kom överens om, men betydligt bättre än allt kolfiber jobb.

Ta reda på lite mer fakta innan du utalar dig, det sparar tid både för dig och mig.

16 197 Inlägg
20 november 2011
#2608
de finns ALLTID 2 sidor av en historia.

har själv varit me som "samma" sak när ja gjort kundjobb.    därför jag inte gör de längre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
20 november 2011
#2609
tråkigt för alla parter oavsett rätt eller fel..
men grabbar ingen mening att sitta här på g.org och smutskasta varann. känns lite väl elakt mot alla parter.
känner ingen av er men lider med er alla. men som sagt ingen mår bättre och ingen får tillbaka tid eller pengar på att sitta här öppet inför allt och alla.
bättre ni löser konflikter via mail eller pm ist hmm
just my case

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

4 767 Inlägg
21 november 2011
#2610
Rensat bort en drös med +1 +2 +3 inlägg. Dessa inlägg tillför inte debatten någonting, dessutom är det mot reglerna.

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Snäll pöjk
703 Inlägg
21 november 2011
#2611
"Felet" många egenföretagare gör är att inte ta reda på kundens behov.. Jag säger inte att det alltid är så men ofta! Sen ska man aldrig överlåta ett jobb till någon man inte känner till eller sett tidigare resultat ifrån!

Ack vet jag förgasarmotorer!

16 197 Inlägg
21 november 2011
#2612
mangedif skrev:
"Felet" många egenföretagare gör är att inte ta reda på kundens behov.. Jag säger inte att det alltid är så men ofta! Sen ska man aldrig överlåta ett jobb till någon man inte känner till eller sett tidigare resultat ifrån!

de felet många kunder har e att dom har på tok för liten plånbok för vad dom vill ha.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Snäll pöjk
703 Inlägg
21 november 2011
#2613
Det är ändå leverantörens uppgift att ta reda på kundens behov och informera om allt kunden kan tyckas vara intressant! Kan inte leverantören berätta vad det kommer att kosta ungefär även om kunden inte frågar får man vänta sig skitprat! Jag ser bara det som lureri! Hur många är det inte som tar lite extra betalt när man inte uppgett något pris? Inget påhopp alls på dig evilaudio, förstår dig också, kunder kan va för jävliga! Men i det stora hela är det leverantörens uppgift att göra kunden nöjd. I detta fall lyckades inte leverantören med det...

Ack vet jag förgasarmotorer!

16 197 Inlägg
21 november 2011
#2614
som sagt, de finns ALLTID 2 sidor av en historia...

under de åren ja hållit på å byggt om bilar så har de till 95% varit så att kunderna ALLTID velat haft mer än va dom haft råd med.

sen när man säger va de kostar så får dom en chock.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

88 Inlägg
22 november 2011
#2615
evilaudio skrev:
som sagt, de finns ALLTID 2 sidor av en historia...

under de åren ja hållit på å byggt om bilar så har de till 95% varit så att kunderna ALLTID velat haft mer än va dom haft råd med.

sen när man säger va de kostar så får dom en chock.

Men i denna tråden är det inte dig vi diskuterar utan Krille och SVK.

Sen får man väl tänka en och två gånger innan man lägger upp sitt företag på ett forum där andra kan granska kommentera.
Jag behöver inte säga så mycket, finns gott om exempel här bland dessa 133 sidor.
Där både tidsåtgång , kvalite och allt annat diskuterats

Tack vare Krille så var ägaren till den grymma Mercan tvungen att sälja den, carboncossie var bara halvfärdig (om ens det), tycker verkligen synd om kunderna som fått lida. Läser man genom tråden så ser man hur flera saker till dessa två bilar skulle varit färdiga men aldrig blivit klara eller ens påbörjade.
Mycket snack och lite verkstad....
Senast redigerat av IROC (22 november 2011)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
23 november 2011
#2616
evilaudio skrev:
som sagt, de finns ALLTID 2 sidor av en historia...

under de åren ja hållit på å byggt om bilar så har de till 95% varit så att kunderna ALLTID velat haft mer än va dom haft råd med.

sen när man säger va de kostar så får dom en chock.

Med ett fast pris med kostnaderna uppspecade (material, arbete etc) och att båda pater skriver på papper om det INNAN bygget kan jag inte se hur kunderna ska vilja ha mer än de har råd med - då finns ett fast pris, ett exakt sätt det ska vara och allt blir bra.

Kan den som bygger inte leverera det resultat som är överenskommet (billigare pris så får givetvis den som bygger speca vad som inte görs, t.ex. lack - det går inte att göra saker halvfärdiga bara för att det kommer kosta för mycket att göra sakerna bra) så ska priset sänkas enligt en schablon man tar fram INNAN bygget.

OM köparen ger byggaren 'Fria händer' och ett specifikt pris är det en annan sak - då har köparen ej rätt att klaga över resultatet.



När vi då specificerar det till denna tråd och det uppmärksammade fallet med Corvetten så finns det många punkter där SVK brustit allvarligt i hanteringen - oavsett vilken sida man befinner sig på.

Vad kunden gjort och inte gjort är i dessa fall irrelevant såvida inte kunden själv varit i SVKs lokaler och hanterat fordonet. Om det inte finns fönster på ett fordon (inte ovanligt att dessa plockas ur när man bygger) så kan man ej leverera fordonet utan att täcka dessa hål, det går att jämföra med skadegörelse OM INTE kunden känner till att det sker på just det sättet.

Det är numera historia, men med lite tur så läser andra företagare denna tråd och inser hur man bör hantera kunder - och för alla de som ska anlita företag så hoppas jag att dessa lär sig att allt med priser ska vara klart och finnas på papper INNAN jobb utförs. (Där bör skick, tider för färdigställande och prisavdrag för felaktigheter i skick och/eller tider finnas med tillsammans med underskrifter från kunden och företagets chef.)


Snäll pöjk
703 Inlägg
24 november 2011
#2617
sirmiro skrev:
evilaudio skrev:
som sagt, de finns ALLTID 2 sidor av en historia...

under de åren ja hållit på å byggt om bilar så har de till 95% varit så att kunderna ALLTID velat haft mer än va dom haft råd med.

sen när man säger va de kostar så får dom en chock.

Med ett fast pris med kostnaderna uppspecade (material, arbete etc) och att båda pater skriver på papper om det INNAN bygget kan jag inte se hur kunderna ska vilja ha mer än de har råd med - då finns ett fast pris, ett exakt sätt det ska vara och allt blir bra.

Kan den som bygger inte leverera det resultat som är överenskommet (billigare pris så får givetvis den som bygger speca vad som inte görs, t.ex. lack - det går inte att göra saker halvfärdiga bara för att det kommer kosta för mycket att göra sakerna bra) så ska priset sänkas enligt en schablon man tar fram INNAN bygget.

OM köparen ger byggaren 'Fria händer' och ett specifikt pris är det en annan sak - då har köparen ej rätt att klaga över resultatet.



När vi då specificerar det till denna tråd och det uppmärksammade fallet med Corvetten så finns det många punkter där SVK brustit allvarligt i hanteringen - oavsett vilken sida man befinner sig på.

Vad kunden gjort och inte gjort är i dessa fall irrelevant såvida inte kunden själv varit i SVKs lokaler och hanterat fordonet. Om det inte finns fönster på ett fordon (inte ovanligt att dessa plockas ur när man bygger) så kan man ej leverera fordonet utan att täcka dessa hål, det går att jämföra med skadegörelse OM INTE kunden känner till att det sker på just det sättet.

Det är numera historia, men med lite tur så läser andra företagare denna tråd och inser hur man bör hantera kunder - och för alla de som ska anlita företag så hoppas jag att dessa lär sig att allt med priser ska vara klart och finnas på papper INNAN jobb utförs. (Där bör skick, tider för färdigställande och prisavdrag för felaktigheter i skick och/eller tider finnas med tillsammans med underskrifter från kunden och företagets chef.)

Hör att du läst något företagande eller juridik? Bra skrivit iallafall!

Ack vet jag förgasarmotorer!

16 197 Inlägg
24 november 2011
#2618
sirmiro skrev:
evilaudio skrev:
som sagt, de finns ALLTID 2 sidor av en historia...

under de åren ja hållit på å byggt om bilar så har de till 95% varit så att kunderna ALLTID velat haft mer än va dom haft råd med.

sen när man säger va de kostar så får dom en chock.

Med ett fast pris med kostnaderna uppspecade (material, arbete etc) och att båda pater skriver på papper om det INNAN bygget kan jag inte se hur kunderna ska vilja ha mer än de har råd med - då finns ett fast pris, ett exakt sätt det ska vara och allt blir bra.

Kan den som bygger inte leverera det resultat som är överenskommet (billigare pris så får givetvis den som bygger speca vad som inte görs, t.ex. lack - det går inte att göra saker halvfärdiga bara för att det kommer kosta för mycket att göra sakerna bra) så ska priset sänkas enligt en schablon man tar fram INNAN bygget.

OM köparen ger byggaren 'Fria händer' och ett specifikt pris är det en annan sak - då har köparen ej rätt att klaga över resultatet.



När vi då specificerar det till denna tråd och det uppmärksammade fallet med Corvetten så finns det många punkter där SVK brustit allvarligt i hanteringen - oavsett vilken sida man befinner sig på.

Vad kunden gjort och inte gjort är i dessa fall irrelevant såvida inte kunden själv varit i SVKs lokaler och hanterat fordonet. Om det inte finns fönster på ett fordon (inte ovanligt att dessa plockas ur när man bygger) så kan man ej leverera fordonet utan att täcka dessa hål, det går att jämföra med skadegörelse OM INTE kunden känner till att det sker på just det sättet.

Det är numera historia, men med lite tur så läser andra företagare denna tråd och inser hur man bör hantera kunder - och för alla de som ska anlita företag så hoppas jag att dessa lär sig att allt med priser ska vara klart och finnas på papper INNAN jobb utförs. (Där bör skick, tider för färdigställande och prisavdrag för felaktigheter i skick och/eller tider finnas med tillsammans med underskrifter från kunden och företagets chef.)

för min egen del så ger ja typ ALDRIG fast pris för man vet ju aldrig va som händer under ett bygge..

och om ja nu skulle tagit fast pris så tar man i i överkant +100%..
Senast redigerat av evilaudio (24 november 2011)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 november 2011
#2619
evilaudio skrev:
sirmiro skrev:
evilaudio skrev:
som sagt, de finns ALLTID 2 sidor av en historia...

under de åren ja hållit på å byggt om bilar så har de till 95% varit så att kunderna ALLTID velat haft mer än va dom haft råd med.

sen när man säger va de kostar så får dom en chock.

Med ett fast pris med kostnaderna uppspecade (material, arbete etc) och att båda pater skriver på papper om det INNAN bygget kan jag inte se hur kunderna ska vilja ha mer än de har råd med - då finns ett fast pris, ett exakt sätt det ska vara och allt blir bra.

Kan den som bygger inte leverera det resultat som är överenskommet (billigare pris så får givetvis den som bygger speca vad som inte görs, t.ex. lack - det går inte att göra saker halvfärdiga bara för att det kommer kosta för mycket att göra sakerna bra) så ska priset sänkas enligt en schablon man tar fram INNAN bygget.

OM köparen ger byggaren 'Fria händer' och ett specifikt pris är det en annan sak - då har köparen ej rätt att klaga över resultatet.



När vi då specificerar det till denna tråd och det uppmärksammade fallet med Corvetten så finns det många punkter där SVK brustit allvarligt i hanteringen - oavsett vilken sida man befinner sig på.

Vad kunden gjort och inte gjort är i dessa fall irrelevant såvida inte kunden själv varit i SVKs lokaler och hanterat fordonet. Om det inte finns fönster på ett fordon (inte ovanligt att dessa plockas ur när man bygger) så kan man ej leverera fordonet utan att täcka dessa hål, det går att jämföra med skadegörelse OM INTE kunden känner till att det sker på just det sättet.

Det är numera historia, men med lite tur så läser andra företagare denna tråd och inser hur man bör hantera kunder - och för alla de som ska anlita företag så hoppas jag att dessa lär sig att allt med priser ska vara klart och finnas på papper INNAN jobb utförs. (Där bör skick, tider för färdigställande och prisavdrag för felaktigheter i skick och/eller tider finnas med tillsammans med underskrifter från kunden och företagets chef.)

för min egen del så ger ja typ ALDRIG fast pris för man vet ju aldrig va som händer under ett bygge..

och om ja nu skulle tagit fast pris så tar man i i överkant +100%..

Då är det inte märkligt att kunder vill ha ett annat pris än du själv.
Efter ett antal års byggande bör det vara ganska lätt att räkna på material och arbetstid - ska något förändras från grundplanen räknar man om detta pris.

Kan man inte ge ett pris i förväg ska man inte sälja saker/tjänster - då båda parter aldrig kommer vara nöjda.
Om byggaren ger pris först när det är klart och man tycker priset är åt h-e så är det svårt att avbryta saker, och det är därför detta sätt mest nyttjas av folk som är väldigt oseriösa.

Så om du adderar 100% om du skulle ta förskott - varför säger du då inte det priset som grundpris och att det kan bli billigare om det går smidigt? Är det en sån summa ingen skulle betala så det inte skulle ge jobb - den anledning de flesta som inte sätter pris nyttjar för att göra ett jobb och sedan ha bygget som gisslan för pengarna. Det finns många fall där verkstäder hållit bilar fångna och krävt många gånger högre pris än riktpris från andra verkstäder, men vägrat lämna ut bilen som har ett betydligt högre värde...




ALLA som är seriösa kan ge ett pris i förskott och skriva på de papper jag skrivit om innan.
Kan en person inte ge detta papper - vänd er till någon som kan det, annars får ni strul och blir missnjöda.





EDIT: mangedif - Har ej utbildning inom det, men har fått läsa på efter vissa tillfällen med krångel. Tack. smile
Senast redigerat av sirmiro (24 november 2011)


964 Inlägg
25 november 2011
#2620
Känns endå väldigt lustigt att inte kunna ge pris på saker.

Har alltid fått offerter av el och byggfirmor och dom få gångerna jag anställt dom så har det varit samma pris.
Varför skulle inte en bilbyggare med många års erfarenhet kunna göra liknande?

Viktigaste är ju att den som gör offerten kollar på bilen/huset eller elcentralen och ser hur det ser ut.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!


Sök