4030
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
27 januari 2010
När man slipar ner resningen så ser man hur långt ner den är...på min focus fick ja slipa ner så långt att all den oranga färgen försvann, för när ja fuskade och bara slipade ut det så reste det sig där ja slutat slipa, så det va till å göra om å slipa ner allt...
Men slipa lite å känn pulsen på den så ser du hur det ser ut...
kan hjälpa att slipa ut det och sen lägga en vatten grund som "stoppar" den...

SVK Customs
1 639 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Lind4hl skrev:
När man ser bilderna på framskärmarna blir man sugen på att skicka mina på avgjutning när dom är klara..

men samtidigt vet man hur TT´n såg ut..

ta en kik på min rs2 under bilar (har säkert sett den på rejsa) och klura ut ett pris, har likadana breddare bak som ska gjutas i kolfiber isf, går och velar fram och tillbaka på detta..

Ja, de ser väl helt okej ut och då är de ändå bara precis urtagna ur formarna och rensågade, men vänta bara tills de är klarlackade och monterade för det är då man verkligen ser hur de är.
I nuläget väger de in strax under 900 gram stycket. Sen tillkommer det ju ett par hundra gram klarlack på det hela också.

Det var väldigt tråkigt med TT-n, det håller jag med om.
Det var också lite för många faktorer som spelade in på ett negativt sätt så det var svårt att få ett bra slutresultat med dem förutsättningarna som jag hade.
Numera så skriver jag alltid skriftligt ordererkännande på större gjutjobb där det är specat hur delarna ska se ut vid leverans.
Helst ombesörjer jag även klarlacken och gärna även montering på bilen så slipper man liknande missförstånd som med TT-n.

Jo, jag har sett ditt bygge.
Det är ungefär samma pris för att gjuta av de flesta framskärmar.

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Henrik Elg skrev:
Fan nu hittade jag med tråden. Inte så vass på datorer direkt....

Fan vad surt det med taket alltså......

Hehe det är inte så lätt alltid tongue
Det löser sig med taket, oroa dig inte smile

2 077 Inlägg
27 januari 2010
krille_hlm skrev:
JDMCRAZE skrev:
krille_hlm skrev:

Jaja det är ju bara på't igen.
Lite tråkigt att behöva slänga 1,6 meter kolfiber bara sad

sant!
det fixar du, krille hur mkt skulle framskärmar kosta och få i kolfiber?
till en s13..

Framskärmar i kolfiber kostar ca 8000:- + klarlack ca 2500:-
Jag listar lacken separat för en del har ju spons på lack.
Sen så har jag ev. en kompis som vill gjuta formar på sina eftermarknads skärmar med luftutsläpp så då kunde ni delat på formkostnaden. På två skärmar blir den totalt på ca 3000:-

LÅter intressat smile
När ska han göra det då?

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
eplamojje skrev:
När man slipar ner resningen så ser man hur långt ner den är...på min focus fick ja slipa ner så långt att all den oranga färgen försvann, för när ja fuskade och bara slipade ut det så reste det sig där ja slutat slipa, så det va till å göra om å slipa ner allt...
Men slipa lite å känn pulsen på den så ser du hur det ser ut...
kan hjälpa att slipa ut det och sen lägga en vatten grund som "stoppar" den...

Ja det var bara att skrapa bort färgen som de lagt ovanpå originallacken med spackeln.
Vi går på den igen imorgon.
Jag strök på polyester på ett annat ställe där det inte hade rest sig så ska vi se imorgon om det har hänt något där.
Det blir väl till att slipa ner det och lägga på ett nytt lager svart färg.
Jag som hade hoppats på att kunna visa upp lite roligare bilder på taket än det där hmm

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
krille_hlm skrev:
JDMCRAZE skrev:

sant!
det fixar du, krille hur mkt skulle framskärmar kosta och få i kolfiber?
till en s13..

Framskärmar i kolfiber kostar ca 8000:- + klarlack ca 2500:-
Jag listar lacken separat för en del har ju spons på lack.
Sen så har jag ev. en kompis som vill gjuta formar på sina eftermarknads skärmar med luftutsläpp så då kunde ni delat på formkostnaden. På två skärmar blir den totalt på ca 3000:-

LÅter intressat smile
När ska han göra det då?

Han hade visst silvia front på sin så det skiljer tydligen på skärmarna.

2 077 Inlägg
28 januari 2010
S15 front?
Då gör det fan inte ett dugg wink big_smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

514 Inlägg
28 januari 2010
vad använder du för färg? polyestern kanske inte är kompatibel med den?

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
28 januari 2010
krille_hlm skrev:
S500R skrev:
Ser ut som du har en del att göra... Nu blir man ju inte mindre sugen på att fixa sin egna bil!!

Ja vi får väl ta ett ryck på den också snart känns det som smile
Får börja med fronten när jag har lite lera över, det jag har sitter ju på fårrden och ferran nu.
Dock blir det ju ganska snart formgjutning på fårrden smile

Jag har ingen jätte brodska.. men visst blir man sugen när man ser all denna kolfibern!! Men visst skulle jag villa se hela bilens kaross sitta där den ska innan detta året är slut!!

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Adrian-Styling skrev:
vad använder du för färg? polyestern kanske inte är kompatibel med den?

Det är inte jag som lackat passaten. Det är Henriks lackerare som gjort det.
Det lustiga är att det gick så bra på första halvan av taket.
Senast redigerat av krille_hlm (28 januari 2010)

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
S500R skrev:
krille_hlm skrev:
S500R skrev:
Ser ut som du har en del att göra... Nu blir man ju inte mindre sugen på att fixa sin egna bil!!

Ja vi får väl ta ett ryck på den också snart känns det som smile
Får börja med fronten när jag har lite lera över, det jag har sitter ju på fårrden och ferran nu.
Dock blir det ju ganska snart formgjutning på fårrden smile

Jag har ingen jätte brodska.. men visst blir man sugen när man ser all denna kolfibern!! Men visst skulle jag villa se hela bilens kaross sitta där den ska innan detta året är slut!!

Ja, men det känner jag också att vi ska ha ihop den i år så det ser ut som en bil i alla fall.
Allt lackat och inpassat/monterat på bilen.
Då är vi på samma linje smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Henrik Elg skrev:
Några framsteg idag?

Jadå, det har gått framåt idag, vill dock inte visa några bilder i nuläget, måste ju ha lite hemlisar också tongue
Men jag kan säga som så att på bakstötfångaren vart det i alla fall inga fler skarvar än v-skarven i mitten smile
Huven är båda halvorna lagda på. Kvar är kanterna som går upp på insidorna av båda luftutsläppen.
På fronten är ena halvan klar.
Så den blir ju inte klar att hämta imorgon, taket har tyvärr sinkat en del sad
Men jag tror att du kan hämta den i början av nästa vecka om det blir okej? smile

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
28 januari 2010
Skönt att det rullar på igen. Då kan man sova i natt.....

Ingen större brådska med bilen. Håller på med massa delar till ljudbygget till den ändå. Sen ingen höjdare att köra biltransport i detta väder heller!!

Så kör vi lite reklam med.....: http://www.streetcarsfest.com/index.php … Itemid=101

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Lind4hl skrev:
förstår både dig och Emil, svårt det där..

nu är det såhär att mina skärmar inte passar riktigt, pga annan dörrform på avant (skärmarna är för coupé.

om jag bara spacklar upp formen så den blir korrekt (handlar om 3-4mm utåt bak vid dörren) och sen lackar, är detta ok att gjuta på?

såg nån siffra om 8000:-, är det för 1 eller 2 skärmar?
klarlacken får du gärna lägga, men transportera  bilen till hässleholm är ingenting jag vill för att montera ett par skärmar ( antar att du förstår, har inte tummen mitt i handen heller rolllol )

Okej.

Om det bara handlar om några mm brett som ska spackals upp så räcker det att du spacklar med glasfiberspackel så det är slätt med resten av skärmen och har rätt form mot dörren så fixar jag resten innan avgjutning. För resten av skärmarna är väl lackade?
8000:- är för gjutningen av själva kolfiberskärmarna. Sen tillkommer klarlack och formkostnad.
Nej jag har förstått att du är rätt hemma i garaget så du grejar nog monteringen hehe smile

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Henrik Elg skrev:
Skönt att det rullar på igen. Då kan man sova i natt.....

Ingen större brådska med bilen. Håller på med massa delar till ljudbygget till den ändå. Sen ingen höjdare att köra biltransport i detta väder heller!!

Så kör vi lite reklam med.....: http://www.streetcarsfest.com/index.php … Itemid=101

Jamen det är kanon.
Det kommer nog lite trevliga bilder imorgon kväll smile
Trevligt reportage förresten! smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Nu har vi börjat lackera cossiedelarna. Det ska på två omgångar lack till med mellanslip, men huven ser redan rätt så vettigt ut förutom några dammkorn som vi får bort i mellanslipningen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/849106_ctlz71.jpg
närbild huv
Senast redigerat av krille_hlm (30 januari 2010)

453 Inlägg
30 januari 2010
Underbart smile Grymt med v-skarv på kolfibern

SVK Customs
1 639 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Lite mer bilder då från dagens arbete i lackboxen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/849274_ismjtd.jpg
Cossie huv

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/849276_snkspm.jpg
Backspegelkåpor till nån seat

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/849277_q7x1ki.jpg
Backspegelkåpor till nån seat

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/849278_g6kzsx.jpg
Tak till Zeb Lopez Supra

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/849279_84xr49.jpg
Närbild på taket, det ska våtslipas och poleras också före leverans.

Sök