2329
Sök

Montering av dump (s40 -99)

marcus1
2 februari 2009
Trådstartare
Någon som skulle kunna skriva en liten manual med bilder hur man monterar en hybrid dump på Volvo s40 2.0t -99 ? eller iallefall försöka förklara smile

Vad tror ni om hybriddumpen på www.creatix.se ?

Mvh Macke
Senast redigerat av s40macke (2 februari 2009)

marcus1
4 februari 2009
Trådstartare
Ingen som vet ?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 februari 2009
här är en bra bild på hur de ska vara http://www.streetside.se/images/banners/monteringsanvisning.gif

finns även lite info och läsa om på http://www.streetside.se/index.php?main_page=page_2

lycka till

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2009
en sökning och du finner många svar

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

marcus1
4 februari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
här är en bra bild på hur de ska vara http://www.streetside.se/images/banners … isning.gif

finns även lite info och läsa om på http://www.streetside.se/index.php?main_page=page_2

lycka till

Tackar!!

marcus1
4 februari 2009
Trådstartare
torpis skrev:

Gjorde många sökningar och fann inga direkta svar om hybrid.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2009
s40macke skrev:
torpis skrev:

Jodå...  det funkar inget bra även om skissen oven förvisso är korrekt

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

marcus1
4 februari 2009
Trådstartare
torpis skrev:
s40macke skrev:
torpis skrev:

Vad menar du ? ^^

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 februari 2009
s40macke skrev:
torpis skrev:
s40macke skrev:

Vad menar du ? ^^

Att du köper dig problem om du köper en dumpventil, hybrid eller ej.

Mr.
253 Inlägg
4 februari 2009
s40macke skrev:
torpis skrev:
s40macke skrev:

Vad menar du ? ^^

Åter igen.. sök.

Köpes:
18T Turbo

marcus1
4 februari 2009
Trådstartare
pwei skrev:
s40macke skrev:
torpis skrev:

Vad menar du ? ^^

Åter igen.. sök.

HITTADE INGENTING I FORUMET SOM GÄLLDE DET HÄR smile men jag har fått svar......

marcus1
4 februari 2009
Trådstartare
torpis skrev:
s40macke skrev:
torpis skrev:

Vad menar du ? ^^

Att du köper dig problem om du köper en dumpventil, hybrid eller ej.

Jag vet, men de är ju bättre med en hybrid då kan jag ju köra återcirk när jag inte behöver höra pysljudet smile

5 650 Inlägg
5 februari 2009
vet inte hur pass känsliga s40 är men hybrid är ju till för ha kvar 50% av luften för att den inte ska gå dålgit

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2009
volvo_dude skrev:
vet inte hur pass känsliga s40 är men hybrid är ju till för ha kvar 50% av luften för att den inte ska gå dålgit

Tror man tillräkligt mycket så funkar allt? eller hur var det nu?  Om vi räknar fungera som i att motorn dör vid gassläpp, smäller och tappar kraft vid växlingar, underkänd katt på besiktningen så visst... för all del i så fall så kan vi definiera det som att fungera.

ArtDirector
462 Inlägg
5 februari 2009
Varför köpa en billig dump och sedan försöka mixa ihop en bra kombination när det redan finns:

http://www.xtremt.se/?artnr=dump.kitX40&cat_id=1222

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

-utan 940
1 728 Inlägg
5 februari 2009
G-Bruno skrev:
Varför köpa en billig dump och sedan försöka mixa ihop en bra kombination när det redan finns:

http://www.xtremt.se/?artnr=dump.kitX40&cat_id=1222

Hur fan kan man betala 4400kr för en bögvissla, för de pengarna kan man ju köpa grejer som faktiskt får bilen att gå bättre...

5 650 Inlägg
5 februari 2009
torpis skrev:
volvo_dude skrev:

Tror man tillräkligt mycket så funkar allt? eller hur var det nu?  Om vi räknar fungera som i att motorn dör vid gassläpp, smäller och tappar kraft vid växlingar, underkänd katt på besiktningen så visst... för all del i så fall så kan vi definiera det som att fungera.

ska man påstå att allt går dåligt vid ändringar ska man låta bilen va fabriks standard

marcus1
5 februari 2009
Trådstartare
torpis skrev:
volvo_dude skrev:

Alla är inte ute efter kraft smile

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
5 februari 2009
s40macke skrev:
torpis skrev:
volvo_dude skrev:

Alla är inte ute efter kraft smile

Nej vissa är ute efter en slö bil och merjobb istället.
Jag körde för första gången i mitt liv en bil med atmosfärisk avlastningsventil för någon vecka sedan. En chippad S70R med Xtremts dumpkit på. Jag blev helt paff, trodde aldrig att det kunde vara SÅ STOR SKILLNAD. Bilen är ju stendöd efter växlingar och det känns som att det tar en hel evighet för turbon att bygga ladd igen. Jämför det med min 850 med original 19T dump där bilen praktiskt taget har fullt ladd efter växlingar. Då är den dumpen dessutom i minsta laget!

För att inte nämna allt onödigt slitage på bilen.

Kan vara bra att ha i åtanke.

(Visserligen rörde denna tråd hybriddumpar, men all logik tyder på att den kommer lägga sig mitt emellan öppen och återcirkulerande i funktionslistan, m.a.o. inte riktigt så dåligt som öppna men inte heller alls lika bra som en återcirkulerande!)

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2009

Sök