Dave_C70 skrev:
Måste bara skriva lite här, har nämlighen under en längre tid funderat lite kring detta med det ständigt ökande medlemsantalet... Om man tittar på räknaren, eller texten strax jämte, så står det dagligen att garaget.org haft mellan 50-100 nya medlemmar/dag. Det jag inte fattar är varför antalet "besökare just nu" inte ökar i samma stadiga takt.
2008-05-14 toppades antalet besökare på samma gång: 5725 användare samtidigt. Detta var i maj 2008, hur kommer det sig att den maxsiffran inte har tangerats ännu i mars måndad året efter? Med tanke på att det nu är över 100,000 registrerade medlemmar borde siffran efter "Topp", alltså max antal inloggade samtidigt ständigt öka, iaf nån gång sen i maj förra året... Tittar man dessutom i statistiken över trafiken på garaget.org ser man att inte alla av "besökare just nu" är inloggade besökare, allt som ofta är det ungefär hälften hälften där, alltså hälften inloggade besökare och hälften "gäster". Detta är också något som gör mig en smula tveksam att det skulle vara 100.000 unika användare på sidan...
Dessutom ser man allt som ofta att nån registrerar sig samma dag som de har ställt en fråga i forumet, kollar man då nin dennes historik visar det sig att användaren efter det aldrig ens loggat in sig på kontot... Mina funderingar kring detta lyder:
¤ Hur lång tid av inaktivitet är tillåtet innan kontot tas bort?
¤ Om ett konto tas bort, räknas dessa bort från totala antalet som visas?
¤ Finns nån statistik på antalet unika besökare/inloggade/ej inloggade besökare per dag? Skulle vilja ha dessa siffror ställda mot antalet medlemmar...
Skulle vara kul om Chrizz eller annan med inblick i "hjärtat" på garaget.org kan svara på detta. Inte min mening att vara bitter eller annars motarbetande då jag tycker att garaget.org är en fantastisk sida. Jag vet att mycket jobb ligger bakom, men statistik intresserar mig varför jag nu ställer mina frågor i detta forum.
MVH
David