En original turbo och en ltt har likadana spridare, orkar ju inte med värst mycket laddtryck med 16v spridarna.
Då du även kör chip anpassat för 300cc spridare gör du bäst i att byta till såna. För att slippa det galet tråkiga register din motor kommer ha rek. jag dig att byta kam! Ligger även lite effekt att hämta där.
T-kammen duger som blompinne mer eller mindre. Lite tips bara.
En original turbo och en ltt har likadana spridare, orkar ju inte med värst mycket laddtryck med 16v spridarna.
Då du även kör chip anpassat för 300cc spridare gör du bäst i att byta till såna. För att slippa det galet tråkiga register din motor kommer ha rek. jag dig att byta kam! Ligger även lite effekt att hämta där.
T-kammen duger som blompinne mer eller mindre. Lite tips bara.
Jo men ska väl duga till att börja med, ska se så allt lirar.. Haha Letade i din motorspec men hidda inte vad du kör med, gissar på vx3?
16V spridarna är piss provade på min.. bara motar o betersig jävligt illa. inte alls bra för motorn de där... jag sattedit motstånd på min tog en halvtimme typ.. sketa lätt. sen kör jag med FT orginal spridare bilen går precis som en Turbo ska göra ... ett litet pluss är med att folk dom kasstar ju turbo spridare efter en för dom inte vet hur man sättet dit motståndet och därför så skiter dom i de och köper eftermarknads prylar för 2-3 tusen
Ska se så jag får bilen att gå ordentligt innan jag byter för mycket. Laddtrycksmätaren visar -0,1 bar när man gasar upp motorn, nån som vart med om något liknande eller är mätaren dålig?
du måste köra med bilen för att den ska bilda upp nått ladd tryck.. o får du inte mer en 0,1 i ladd ner du kör o ger fullt så är förmodligen spridarna försmå..
inte lätt att få bilen att gå redigt med dom spridarna för tog försmå
Iom att han har LH2.4 sprutet som alltid har haft 300cc på turbomotorerna så ska han använda 16v Spridarna iom att han har ett chip till orginal boxen som är LH 2.4.
Mvh
Senast redigerat av LindqvisT_Volvo (23 april 2010)
Dragit in laddtrycksmätaren i kuppen idag samt provkört lite, laddar 0.6 ca men vil inte varva mer än omkring 4.500 så vet inte om det kanske laddar lite till efter det.. Ryker när men kört ett tag, verkar inte bättre än att en tätning gått i turbon :l Går lite dåligt ibland med på låga varv, "söver" nästan sig själv. Förutom det så går bilen riktigt och dumpar gött Ska försöka reda ut detta så det går att köra mer med
Iom att han har LH2.4 sprutet som alltid har haft 300cc på turbomotorerna så ska han använda 16v Spridarna iom att han har ett chip till orginal boxen som är LH 2.4.
Mvh
2.2 sprutet slutade dom med 89 på 740 turbo...
och 16v spridarna flödar tock inte 300cc utan 218cc
och ja 214cc flödar Gl spridarna
GLT Spridarna är piss
provade på min absålut ingen markbar skillnad mot vanliga GL spridare.. samma symtom som han har där typ kväversig på låga varv slutar att varva vid 4000varv sen lödde jag dit motstånd o satte dit spridare som ska vara där. sen så fungerade de
Mvh
2.2 sprutet slutade dom med 89 på 740 turbo...
och 16v spridarna flödar tock inte 300cc utan 218cc
och ja 214cc flödar Gl spridarna
GLT Spridarna är piss
provade på min absålut ingen markbar skillnad mot vanliga GL spridare.. samma symtom som han har där typ kväversig på låga varv slutar att varva vid 4000varv sen lödde jag dit motstånd o satte dit spridare som ska vara där. sen så fungerade de
Jag har aldrig skrivit något om 2.2 sprut utan 2.4.2 och de är en bra skillnad på dom. 2.4.2 kom 95 sammtidigt som fk motorn.
Hade 16v spridarna flödat 218cc så finns de inte en changs i världen att den motorn lämnar 159 hk. 218cc räcker till 145hk vid 100% och ett org chp tillåter aldrig mer än 90% öppning vilket blir 130.5 hk.
Men tror du dom flödar 218cc får du tro de. annars kan du ju flöda dom får du se.
ska göra ett test på detta är du så säker på detta så måste detta kollas för har fått andra uppgifter lite överallt att dom bara flödar 218cc så detta måste kollas upp vidare... men tycker dock att de skulle gjort nån skillnad när jag satte på dom på min bil isf?? för den fick fortfarande förlite soppa.. men detta ska kollas upp
Bara en fråga, Varför hålla på rackla med ett original sprut? när det finns mega billiga typ MS ochn autronic att köra på när det blir tyysen gånger bättre?
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Bara en fråga, Varför hålla på rackla med ett original sprut? när det finns mega billiga typ MS ochn autronic att köra på när det blir tyysen gånger bättre?
Vart hittar du billiga autronic någonstanns?
Mvh
Edit: Tror även han vill köra org sprut för att enkelt kunna regga den.
Senast redigerat av LindqvisT_Volvo (27 april 2010)
ska göra ett test på detta är du så säker på detta så måste detta kollas för har fått andra uppgifter lite överallt att dom bara flödar 218cc så detta måste kollas upp vidare... men tycker dock att de skulle gjort nån skillnad när jag satte på dom på min bil isf?? för den fick fortfarande förlite soppa.. men detta ska kollas upp
Har oxå fått lite olika info. men jag kan lova att dom inte är på 218cc. de rimmar inte ihop med att en b234f är på 159hk.