2293
Sök

SAAB 900 2.0t -95, den startar men det låter mycket kontigt

3 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Startar utan problem men det låter som att det sitter en liten tomte och slår med en kedja mot någon metalldel i motorn.
Har kollat och det verkar inte som att nåogt sitter löst, tändstiften såg ok ut.
Finns olja och kylarvätska.

Skulle behöva lite hjälp med felsökningen, hur skall jag felsöka, en lite lathund vore inte helt fel.....

Den låter inget när man startar, dvs när startmotorn går men så fort som den tänder så börjar det.....

Tacksam för svar!!!!

Mvh Marcus

3 235 Inlägg
24 april 2009
Är väl kamkedja på den, och låter den illa måste den bytas asap.
Åk till en verkstad och be de lyssna.

3 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Men om kamkedjan glappar så borde den väl hoppa över en kugg och då inte starta? låter lite för mycket för att den bara skall vara glapp, som sagt var så låter den förj**ligt.....

Mvh Marcus

4 Inlägg
24 april 2009
Jag hade detta problem med min audi för för en vecka sedan ungefär. men det lät som om någon slog inne i motorn. kan vara ett vevlager eller någon av ventilerna som är paj... Alltså ska man in i motorn och rota. men är inte helt säker på detta, så lita inte helt på denna info. bara en ledtråd..

Mvh CF

3 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Då är det bara att jag börjar plocka isär alltså......... köpte den som reservdelsbil men då det är lite kul med felsökning så kan man ju inte låta bli att skruva isär skiten och kolla vad det är som är trasigt........

Mvh Marcus

2 164 Inlägg
25 april 2009
Kan du beskriva hur de låter??
De är mycket lättare då.
Är de som nått metalliskt knackande i motorn som följer varvtalet??

MVH

Sök