Louksor skrev:
kontakta konsumentverket i din stad.
Där får du svar på dina frågor och hjälp med att överklaga om de anser att du har rätten på din sida.
http://www.konsumentvagledare.konsumentverket.se/Fast det verkar du redan ha gjort ?
Konsumentverket här i denna stad är väldigt hjälpsamma och bra att prata med.
De bör kunna hjälpa dig, är väl därför de finns....
Annars kan du testa att kontakta en advokat för att få svar om vad som gäller..
Många advokater har gratis rådgivning via telefon.
Det borde vara självklart att trasiga delar ska gå på garantin om det finns sådan.
Om det är missljud osv så är det ju nåt fel.
Finns det ingen paragraf i vilkoren som styrker det svensk bilgaranti säger så bör de stå för kostnaden för delar som är dåliga men ej helt trasig än.
Om Volvo intygar att båda drivknutarna är trasiga och behöver bytas så borde det inte vara nåt problem.
Är du medlem i MRF så erbjuder dom Kostnadsfri juridisk rådgivning, de är även samarbetspartner med svensk bilgaranti.