Xenonkonvertering eller extraljusramp?

PorschePake
28 oktober 2009 · 45 Inlägg

På Audin och Santa Fen skulle jag vilja ha lite starkare helljus nu till vintern, vad är bäst att satsa på, xenonkonvertering eller extraljusramp?

Senast redigerat av PorschePake (28 oktober 2009)

Annevare
28 oktober 2009 · 189 Inlägg

Jag har en fjärrljusramp med ställbara lycktor på min bil vilket lyser riktigt dåligt, problem är att dom kommer förlångt ner. Har även xeon på heljuset och det lyser betydligt bättre än orginal tycker jag blir ett mycket skönar ljus för ögat.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 oktober 2009 · 6 170 Inlägg

Xenon...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
patrikke
28 oktober 2009 · 1 749 Inlägg

Konvertera....
big_smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
liquisole
28 oktober 2009 · 1 237 Inlägg

xenon från vvme.com såklart! smile

snurbo_diesel Egen företagare
28 oktober 2009 · 864 Inlägg

Varför inte sätta dit riktiga extraljus som du konverterar. då får du ljus så du klarar dig.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
pontan36 Mekaniker
29 oktober 2009 · 212 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
Varför inte sätta dit riktiga extraljus som du konverterar. då får du ljus så du klarar dig.

Exakt, xenon konvertering av helljus kan aldrig jämföras med extra ljus i min mening.
Jag började med att konvertera helljuset men tyckte de var klent lyse iallafall så jag köpte mig 3st Big knickare och konverterade dom och nu har man lyse så de räcker.

Thullen
29 oktober 2009 · 1 653 Inlägg

oftast är det ljusbilden som är kass i helljusen, så dörför ger inte bara xenon i helljusen samma effekt som en extraljusramp...

sikta på extraljus i första hand, i andra hand kan du komplettera med xenon både i helljus och extraljus...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
klimpan
29 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

koventera säger jag med smile och du kan ju koventera om extraljus med. hur som får du bättre lyse än halogen har gjort följande på min bil, halvljus 35 watt 6000k och hel 50 watt 6000k jäkla skillnad och lyser otroligt bra och ljusbilden kan ju givetvis skilja men jag fick bra tycker jag smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Aleck Skogskonsult
30 oktober 2009 · 214 Inlägg

A3an kan man behålla clean tycker jag, måste räcka med att konvertera helljuset? Annars får man rycka ut nedre grillen och sätta en ramp där.

Santa Fen hade jag lätt skaffat tre 225or från nbb och xenon konverterat dem med 60watt från xenonkungen, du kommer ha så mkt ljus att när du bländar blir det en mörk vägg framför.

Aerocombi Xenoholic
30 oktober 2009 · 2 559 Inlägg

Jag skulle xenon-konverterat A3ans helljus med 55w 4300k.
Sen skulle jag slängt på 3st x-ljus på santa fe´n

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
30 oktober 2009 · 455 Inlägg

Jag har xenonkonverterat både hel och halvljus på min A3, och det behövs verkligen inga extraljus där. Jag är otroligt nöjd med det ljuset smile

PorschePake
5 november 2009 · 45 Inlägg

big_smile Tack för alla era åsikter och tips. Blir nog xenonkonvertering på Audin, den är snyggast att hålla clean tror jag medan Santa Fen kan se bra ut även med extraljus på.

Senast redigerat av PorschePake (5 november 2009)

NissanMotorsport
5 november 2009 ·

Snyggt eller inte, gör detsamma på vintern tycker jag..tar ju av dom på sommaren, är väl inte så snyggt me massa vit snö och vinterfälgarna på bilen heller, då kvittar de väl me ett par extralysen tongue

Rock-Star
5 november 2009 · 2 982 Inlägg

konvertera til 6000-12000K.
ju högre desto snyggare.
ju högre desto sämre ljus.
men xenon 12000K ger avsevärt bättre ljus än standard halogen!

Echonator Köpingsbo i exil
5 november 2009 · 507 Inlägg

Dunkade in Bi-xenon i fårrden i måndags och vips vilken skillnad! Ser bra ut, ger sjukt skönt ljus (och mycket ljus). Mina bosch extraljus känns helt plötsligt bara onödiga tongue

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 november 2009 · 5 650 Inlägg

finns bara 1 alternativ xenon konverta extraljus då jälvar blire nice

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
foborg
7 november 2009 · 332 Inlägg

Xenon i hel, halv & extraljus smile

Halogenlampor är rena 80talet för mej numera som har xenonljus i allt .. mycket behagligare ljus smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang