Fint får se hur det blir längre fram. Ska motorn renoveras också eller det är mest kaross???
Motorn kommer att få en total renovering. Håller på att bygga en liten smidig sak bredvid just nu, som vi har till hjälp sen när det är dags att lyfta ur den ! så japp. det kommer med sin tid!
idag har jag bara slipat på consolen ... lite små fix kvar så får vi se hur det blir. vart utgång igår, så känner sig lite stel idag ... men imorgon ska jag börja rita ut på backluckan och även kapa om det hinns, göra klart huven för grund, och börja slipa på sidoskärmarna! ...
har även en fråga till tidigare golf ägare. har ni något smidigt tips på hur man får ut rutan i backluckan? mvh
idag vart det övertid på jobbet så hann inte mycket i mitt egna garaget ... vart att bara ta lite mått och skära ut 2 former. har även ändrat mig lite angående projektet ... kör del för del istället ... så kommer att göra klart fronten till att börja med. Så det blir att fara iväg till örebro till helgen och köpa hem glasfiber,polyester,bonocell,2 komp skumm,spackel m.m så ska ja börja bygga på den nya fronten! ang mallen så blir det en skiss på den nya och laserskära ut den i svart materil
Jahopp, va ute några timmar förut ... så här kommer lite bilder och info!
hade planerat att göra ett ryck att demontera ute i garaget igen. plockade bort kofångaren, sidobreddningarna, kollade efter lite rost o defektheter.
Min bästa vän under kvällens gång!
efter ett antal "Jaha, va det en skruv till?" och slitande så lossna den till slut .
Fronten, Ska säljas grund kommer att läggas ... för i det hära skitiga skicket kan ja inte lämna iväg. Någon som kanske intresserad av den ?
Drog och kände lite hur allt satt fast och fick hela kylaren i näven så ja tvär vek mig i garaget ... vägde ju bly den dära jäveln haha ... så imorgon blir det att släppa ut vattnet i den och tvätta av den lite.
Passade även på att plocka av balken och tvättade av.
tvättad. nu syns de ju iaf vilken färg den va i .
Blir att slipa av denna o kasta på lite ny färg ... även om den inte syns, så skyddar den ... för ja antar att ja skulle få någon kommentar över om varför ja ens tar mig tid att fräscha upp den dära, men där har ni anledningen!
Vart lite naket.
oj oj, här har man planer alltså!
Ja kunde tyvärr inte fortsätta med fronten, hade ingen balja eller dyligt att tömma kylaren i. Så det blir att böra med en dunk ut imorgon så fronten kan fortsätta! säg tog direkt tag i plastbreddningarna, hört att de va lätt att det skapades rost där osv så tänkte att de va lika bra att kolla .
Höger framskärm såg bra ut till en början tills ja tog en blick på skärmen igen.
hittade en liten fläsk som såg lite konstig ut ... Så knackade med pennan o den gick rakt igenom, haha va som att klämma på en skorpa ... Men det är väl inte konstigt att det bildas rost här med tanke på allt stänk kommer ju hit ... Tror tyvärr mina trösklar även e skrot ... Men ja ger inte upp, Det ska bli som nytt! .
även vänster fram skärm va total skrot. så nu letar ja efter någon som har 2 framskärmar till salu ? säg till här eller skicka ett pm! ... Började oroa mig hur ser då bakskärmarna ut ? ...
Vänster bakskärm va som ny!
även höger bakskärm va kanon! så började montera bort skärmarna ifrån.
och här körde ja stopp igen. har tagit bort muttrarna mellan lysena upp till fästena för huven, 3 skruvar i hjulhuset men den sitter fast på något mer ställe, letade efter skruvar innanför dörren, för det är ju där som dom brukar sitta, vikta även ut ena för o se lite bättre, så nu ser ena skärmen ut som ett stort V ... Tacksam för hjälp!, Det här va även allt för ikväll. han med en liten del iaf, blir mer imorgon, nu känner jag mig riktigt laddad på att fortsätta för nu börjar det hända grejer
jäkla tur du har med bara framskärmarna som är rostiga, ja hade tvärtom, rostiga bak o fina fram:( Vad ska du ha för stötfångaren? är lite sugen på den
jäkla tur du har med bara framskärmarna som är rostiga, ja hade tvärtom, rostiga bak o fina fram:( Vad ska du ha för stötfångaren? är lite sugen på den
hehe ja fysatan, va nästan lite svett innan man lyfte bort båda bak ... Jadu har inte en aning, så tar gärna imot bud ? ...
blir även en update idag. ska släppa ut allt vatten ur kylaren, få bort stänk samt framskärmarna. så får vi se lite hur även fjädrarna ser ut. till helgen kommer glasfiber väv + polyester fram. mer säger ja inte . även motorn kommer eventuellt åker ur till helgen så stor update på G!
Hallå Hallå, då va ja tebax igen ... de blev att en liten stund ute i garaget igår! .
hittade tillslut 2 skruver till som satt fast i skärmen ... satt upp innanför blinkersen o sen en nedanför, så man va tvungen att ta bort hela innerskärmen för att få bort framskärmen, mycket skum konstruktion ... fick dock se det när ja gick lös på den andra skärmen för ja hitta ingen återstående skruv.
här va även rondellen med och gjorde susen.
Vackert fäste. får bli att göra lite nya hål tills skärmarna ska tebax iaf så dom återigen sitter ordentligt.
även andra stänkskärmen lossnade som en charm .
till slut va dom borta på båda sidorna och man kunde börja spana lite hur det såg ut under ...
Skulle även ha tappat ur kylaren under kvällen. Men glömde återigen att få med mig någon dunk ... Så det blir bli imorgon istället ... för nu har det kommit upp massor att göra ! .
Detta får bli den avslutande bilden för ikväll. Provade att tvätta av lite, o de blev ju skillnad ? ... men iaf, imorgon blir det att plocka bort framhjulen, göra rent och lägga igen med rostskydd i hela hjulhuset så de blir snyggt o lite mer hållbart än vad det är med sörjan som sitter på för tillfället.
idag vart det även en resa till örebro och biltema, fick med mig. Polyester, Roller med ludd , ett par nya trissor, plast spackel och zink spackel, även 2 kvm till glasfiber ... kommer att få köpa mkt mer glasfiber för mina planer, men har redan en deal med en båt byggare ... Men ville lära mig lite mer så ja inte står med 2 rullar och inte kan ett skit ... Så får bli lite tester under helgen så får vi se hur resultatet blir!
hittade även en tröja! så nästa gång får man 20% rabatt haha, den va väl fin ?
fick även se när ja kom hem och började packa upp att ja hade glömt härdare till Polyestern ... tänkte bara nej, inte nu haha ... men sen fick ja höra att jimmy hade några tubar härdare hemma. Så kommer förbi någondag och köper 1 av dig! .
Idag vart det att plocka bort framhjulet återigen och kolla hur det såg ut bakom, visst det fanns lite rost men det va inget farligt,
Va ju lite smuttsigt! .
Började tvätta lite , ytan va inge farlig samt ingenrost! ... så blir att spana vidare lite men just nu behövs det inget rostskydd på. inte där iaf.
När tvättningen blev klar så började ja maskera och sprätta bort listorna ... och nej, dom ska inte tebax igen! Där listerna suttit kommer nu att läggas igen! Cleant och brett is the shit imo!
Vart även att upprepa det på andra sidan! .
Fick även tag på en slipmaskin ihelgen! så passade på att slipa över sidan med och spackla igen där det fanns defekter.
Slipat & Spacklat.
Slipat och spacklat. Blir att slipa av spacklet imorgon .
Slipade även fram bucklan i huven mer för o kolla vad det igentligen va för skum sak ... o det ser inte bra ut hehe, kollar man nära så är det verkligen intryckt. så här har de smällit ... Funderar på att införskaffa mig en ny huv. för det ska göras så det verkligen blir bra så äre riktning som gäller ... och det är för mycket jobb nu när man har så mkt annat att pyssla om på bilen. Så har ni en huv som ligger och skräpar så får ni jätte gärna säga till!
Det va allt för ikväll. Nu vill ja att ha några kommentarer! mvh.
Jaha då va de dags att göra ett tok ryck återigen efter att ha legat på lat sidan några gånger ... så gick direkt på där listerna ska sitta. Som nu ska bort .
Började slipa listerna plåtrepa för att få fäste.
rent o fint .
De va alla sidor det, dags att mäta lite och kapa ut plåtarna .
Passar Perfekt! ... (nästan)
får bli att pussla lite för dom e för korta men men det blir säkert lika bra! .
Såklart kom inspektören o började klaga lite på hur allt skulle se ut haha ... aja, sånt hör till! ...
Blir nog bra det där, men det va allt för ikväll! imorgon blir det att slipa, spackla och rostfixa lite ... är även ledig hela veckan .... Så kommer eventuellt att få mycket gjort förhoppningsvis