3733
Sök

Fattas en bit av kolven i min 200sx S14, kan det vara felet? (Bild)

4 767 Inlägg
22 november 2009
För bövelen! Sätt i en RB25a om du ändå måste lägga ut 25.000 på renovering osv! Dom finns för 20-25k kompletta med kabelhärva, turbo, låda! Då har du närmare 300 hk orginal att jobba ifrån.. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

NissanMotorsport
22 november 2009
Trådstartare
Erick skrev:
För bövelen! Sätt i en RB25a om du ändå måste lägga ut 25.000 på renovering osv! Dom finns för 20-25k kompletta med kabelhärva, turbo, låda! Då har du närmare 300 hk orginal att jobba ifrån.. smile

hehe, jaså smile vart hittar man dessa?

edit: hittade nu.. airtune i stockholm.. får ta en funderare.. hur är det me besiktningen?och är det bara bult on och plug in på alla kontakter eller? smile
Senast redigerat av MIG1408 (22 november 2009)

4 767 Inlägg
22 november 2009
Har 2 kompisar som köpt motorer från airtune så det har fungerat bra. smile

Plug'n'play är det inte. Du får tillverka nya motorfästen, korta kardan och massa sådant, men det har ju gjorts förr mååååånga ggr på både S13 och S14 så det finns rätt mkt info att söka på nätet.

Hade jag haft en S14 såhär inför vintern med motorras hade jag garanterat satsat på en rb25 eller rb26-motor istället.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

NissanMotorsport
22 november 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Har 2 kompisar som köpt motorer från airtune så det har fungerat bra. smile

Plug'n'play är det inte. Du får tillverka nya motorfästen, korta kardan och massa sådant, men det har ju gjorts förr mååååånga ggr på både S13 och S14 så det finns rätt mkt info att söka på nätet.

Hade jag haft en S14 såhär inför vintern med motorras hade jag garanterat satsat på en rb25 eller rb26-motor istället.

Jaså ok, jag vet inte ja.. är inte alls kunnig när det gäller sådant, har inga direkt kompisar heller.. bara sånna som jag som har erfarenheter av volvo 740 tongue

och har inga pengar heller till det.. antar att det kommer bli några tusen till isåfall att modifera in den och hyra in kunniga killar som kan det.. jag är bara nöjd om jag får denna motor att funka igen.. 320-350 hk duger för mig smile tack ändå..

Sen blir det någon direkt skillnad på effekten av dessa saker jag ska inhandla? jag återupplivar säkert några hästar genom att täta ventilerna m.m men med wiesco kolvar m.m.. blir det någon skillnad i effekt?..

mvh

NissanMotorsport
23 november 2009
Trådstartare
Nu har jag jämfört vad delarna kostar på apexperformance och från japtuning.se här i Sverige..
kom fram till att det blev en jäkla skillnad.. något märke på varorna stämmer kanske inte exakt, men då tog ja samma priser ungefär på dessa! så det är så rättvist som möjligt..

från Apex kostar det.. 17,684 SEK - + ARBETE = 22,684 SEK.

och från Japtuning.se..24,057 SEK - + ARBETE = 29,057 SEK.

Kan även kanske få det billigare via en kontakt.. så detta ser lovande ut smile

Sök