Snyggt jobbat me rostlagningen.. saknar min gamla 240glt, var i samma färg som din.. sålde den och 3 ägare senare på 3 veckor så stod den på skroten va ganska förbannad att jag sålde den..
Ohh fy fan vad träligt Jobbigt när man råkar ut för sånt
Härligt arbete du lägger ner! Nu längtar man till våren/sommaren så man kan börja med sin egna, då de står en bil i garaget för vinterförvar samt rostlagning (sambons kadett b rallye ´73)
Man får inspiration av din tråd Spana gärna in mitt "dunderskåp" och lycka till med resten! Mvh Thomas
Härligt arbete du lägger ner! Nu längtar man till våren/sommaren så man kan börja med sin egna, då de står en bil i garaget för vinterförvar samt rostlagning (sambons kadett b rallye ´73)
Man får inspiration av din tråd Spana gärna in mitt "dunderskåp" och lycka till med resten! Mvh Thomas
Tack så mycket att det uppskattas så pass Jasså det är en härlig pärla det med Ska göras med den ?
Här igen har varit dålig med uppdateringen , Men här är några mera bilder om det är utav intresse ÅTER ROST OCH ROST ÅTER IGEN
Har börjat ner karossen nu med 400papper, Sen ska slipgrunden på och slipas ner med 500 papper, Har ändrat mig nu och har även slipat ner insidan utav huv och bagagelucka och dörrar för att byta färg , Men vet inte vad för färg Så om det är någon som vet någon riktigt snygg färg så säg till, Gärna med bild, Hade bra
Antenn ?
Slipning och slipning, Ovan sidan klar :)Och insida klara
Ser riktigt bra ut...seriös rostlagning..läste att du skulle ha extraktor på den. Jag har ett helt nytt sådant från KG liggades till ingen nytta. Aldrig varit provmonterad ens. PM.a om du är intresserad
Ang stötdämpare så tycker jag du ska satsa på DE CARBON om du vill ha en styv fjädring, sitter såna på min 142a med några sänkfjädrar o den är stenhård. Sviktar nästan ingenting men visst dom kostar ju desto mer men klart värda priset om du vill ha den styv Lycka till med projektet Ser bra ut.
Jag hade kört på mörkröd/vinröd Snygg rostlagning du gjort!
okej sitter och funderar på om det vore snyggt med laser blå riktigt is blå sägs om det ? med mim juventus fälgar . någon som vet någon bild eller något så säg gärna till hade bra alla
Har nu slipat och slipat och spacklat och svetsat som en galning den senaste veckan för att nu äntligen fått på min ETC primer och slipgrund Hann inte måla allt idag men får bli resten nästa vecka ETT STORT TACK Till crille och Adde som stannade efter skolan i 5 timmar idag och hjälpte mig
Här är iaf en hel del bilder
Dörrar
Maskering och slipning pågår
NU BÖRJAS DET Crille som målar
Det tar sig
Det tar sig
Ja jävlar
Crille/lackerarn i egen högperson
Som ni ser är det några delar kvar att måla Men det tar sig ju iaf Kommer en ny uppdate snart när dom andra delarna är målade och det börjar närma sig färg GE MIG Kommentarer nu ! :
Fan vad kul att grunden börjar åka på! Den kommer ju att bli som ny Om du ska lacka bilen röd så tycker jag att du ska köra på den röda som 240:in som Volvo_Mannen visade